Nykyinen kiekkojen kiinnitystapa on hankala ja hidas, vaikka ilmeisesti sen pitäisi juuri olla päinvastoin. Kiekot eivät kuulemma pysy ilman kierrelukitetta kireällä. Kierrelukite pitää ne kiinni, mutta vaikeuttaa irrottamista, koska mistään ei saa kunnolla kiinni. Jotkut hahlot olisi kätevät.
mahen irrotusvoimistelua katsoaessa vain veri ja kyyneleet puuttuivat. Hikeä riitti kaikkialle.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Siitä sais paremman kun urittais tuon kartio osan niin akseli ei lähtis pyörimään ja ruuvi pysyis luultavasti sen jälkeen kivasti paikallaan kunhan se on lähtöjään kireälle kierretty
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Projekti nytkähti eteenpäin, kun eksyin töissä konetekniikan tilaan. Kyselivät, että mitä mahdan etsiä. Puolikas ohjaustangon kiinnityspalikka käsissäni selitin tilanteen. Pari tuntia myöhemmin olikin toinen puolikas työpöydällä. En vielä kerennyt sovittelemaan ohjaustangon kanssa. Ton alumiinikourun voisi urittaa, niin ei tarvitse niin kovasti ruuvata kiinni.
Ohjaustangon kiinnitys.JPG (43.91 KiB) Katsottu 4209 kertaa
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Mahe: Eli siis kaikki muut on kestäneet paitsi nuo ylhäällä edessä olevat M6:set? Kestäisköhän ne M8:na? Pyörä tulee saamaan kyllä runtua, joten pihistellä ei kannata. Jos tekis, joka päähän M8:n ja hommais vähän jytkympiä mulleja. Nykyiset näyttävät halvoilta kiinalaisilta.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Mahe: Eli siis kaikki muut on kestäneet paitsi nuo ylhäällä edessä olevat M6:set? Kestäisköhän ne M8:na?
Pistä kokeillen niin tiedetään. Kestää ne ainakin paremmin kuin alkuperäiset, jotka nekin on valmistaja todennut alunperin riittäviksi. M6->M8-muutos lisää laakerin kantavuuttaa 66%. Hyvä mahdollisuus siis sille että riittävät.
Jarruja pohdin. Ehdotettu on, että eteen tulee hydrauliset jarrut omilla kahvoillaan. Taakse kitkavipu parkkijarruksi. Näköjään jarrut saisi myös yhteen kahvaan, mutta pitkällä toimitusajalla ja paksulla lompakolla. https://www.bike24.com/p2127047.html
Onko etujarrujen erillisyys jossain tilanteissa ongelma? Taisi tuo mahe ehkä tästä jo turista omassa ketjussaan. Jos pitää kaivaa nenää ja jarruttaa samaan aikaan, se varmaan voi olla. Entäs muulloin? Suunnan näytäminen kääntyessä. Ehkäpä.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Yksi hyöty siihen että jarrut on erilliset on että saat niillä ohjattua pyörää myös.
Pieni varoituksen sana noista Auriga Twin sarjoista. Ne on suunniteltua niin että siinä on vasemman ja oikean puoleinen jarrusatula, ei kaksi oikean puoleista kuten normaalisti kaikki valmistajat rakentaan pyörät. Tosin tuohon sarjaan voi vaihtaa halvat esim. shimanon satulat tilalle, mutta se maksaa tietysti lisää. Halvinta olisi hankkia vain tuo jarrukahva ja T-liitin jostain, tosin se näytti olevan haastavaa löytää mistään joten Fillarivelholla tyydyttiin hankkimaan vain shimanon satulat.
Mahe: Eli siis kaikki muut on kestäneet paitsi nuo ylhäällä edessä olevat M6:set? Kestäisköhän ne M8:na? Pyörä tulee saamaan kyllä runtua, joten pihistellä ei kannata. Jos tekis, joka päähän M8:n ja hommais vähän jytkympiä mulleja. Nykyiset näyttävät halvoilta kiinalaisilta.
specbike trike runko edestä 1200.jpg
Kato siitä mun ketjusta mun aiempia kuvia, siellä on kuva vauriosta jossain. Yksi nivelpää vääntyi viime kesänä, laitoin molemmille puolille uudet (ne rasvanipalliset) ja ne on kestäneet kun ruuvasin ne reilusti sisään samalla. M8 ne ohjausnivelet taitaa olla.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
[quote="janx"]Jarruja pohdin. Ehdotettu on, että eteen tulee hydrauliset jarrut omilla kahvoillaan. Taakse kitkavipu parkkijarruksi. Näköjään jarrut saisi myös yhteen kahvaan, mutta pitkällä toimitusajalla ja paksulla lompakolla. https://www.bike24.com/p2127047.html
Itse ajattelin testata yhden kahvan systeemin, en ole varma toimiiko kunnolla. Eli teen jakajan kolmesta banjoliittimestä, väleihin kupariprikat ja banjopultin joudun itse viilailemaan ja mutterin tiivistämään esim. kierrelukitteella. Jakaja laitetaan keskelle niin että jatkoletkut on yhtä pitkät. Tilailin jo osat mutta riittääkö yhden kahvan sylinterin tilavuus ?
Tavallisen kahvan kanssa ongelma on juuri tuo sylinterin tilavuuden suhde jarrusylintereiden tilavuuteen. Tavallisella kahvalla voi saada jarrut toimimaan, mutta veikkaan että ovat aika vika herkkiä kun varaa on niin vähän ylimääräistä.
Tektro Auriga Twin on suunniteltu tupla kokoisella sylinterin tilavuudella et sillä saa toimimaan helposti jos vaan saat sellaisen kahvan jostain hommattua.
Terve!
Performer trikessä on levyjarrut vain etupyörissä. Mitään haittaa ei ole vaikka on erillisillä kahvoilla.
Sillä on mukava jarruttaa sisäkaarteen puoleisella pyörällä, auttaa kääntymistä
Olen tottunut avid BB7 mekaanisilla levyjarruilla tuplakahvaan ja on sinänsä toimiva systeemi. Aika helppo balansoida ja jarrupalojen kuluminen tasoittaa loput. Tiukassa jarrutuksessa on minusta eduksi. Ajattelin kuitenkin kokeilla tätä hydraulisilla jarruilla toisessa pelissä. Jos sylinteri ei riitä voi vielä miettiä saako kaksi kahvaa vierekkäin nippuun ja tekee neljän banjoliittimen jakajan...
Kaks kahvaa vierekkäin onnistuu kohtuu hyvin kun tekee vaan toiselle sopivan tankosovitteen joka on varsinaisen tangon vieressä sopivalla etäisyydellä. Hiljattain myyntiin tulleessa kettweiselissä oli sellainen