torneol kirjoitti:Päivitystä tähän. Justeerasin päivänä eräänä pyöräkulmien parissa taas aikani. Nyt erilailla, kuin ennen. Lopputulos huomattavasti parempi! Ei vemputa oikeastaan lainkaan. Aavistuksen vetää oikealle, pitänee joku päivä vielä tarkistaa uudemman kerran.
Eli netistä löytyneen ICE:n ohjeen mukaan koitin tehdä. Ensin toinen puoli suhteessa runkoon millin auraukseen ja sitten toinen puoli.
Oikealle vetely on tavallista näin vaalien alla. 
Tuossa se johtuu siitä, että olkapoikkeamien summa ei ole nolla, vaan toisen puolen pyörän ajolinja on eri matkan päässä olka-akselin ja maan leikkauspisteestä.Tässä kuvassa olkapoikkeama on tuo rs, joka voi olla myös negatiivinen (nykyisin yleisempi). Kuvassa positiivinen suunta.
Mitä suurempi tuo mitta on, sitä enemmän renkaiden vierintävastus vaikuttaa ohjausta kääntävästi. Jos olkapoikkeamat ovat samat, ne kompensoivat toisensa, jos erilaiset, vetelee siihen suuntaan, jonne on positiivisempi.
Tuo poikkeama johtuu tavallisesti olka-akselin taipumisesta. Sitä voi yrittää korjata siirtämällä kiekon rengaslinjaa sisemmäs tai ulommas akselillaan. Joskus riittää aluslevyjen siirtely kiekon eri puolille. Jollei tämä onnistu, pitää tuo tehdä pinnoja kiristelemällä tai jopa vaihtamalla.
Ota kuvia olka-akselista ja pyörän navan kiinnityksestä, niin voimme arvioida, mitä voi ja kannattaa tehdä. Olkapoikkeaman voi arvioida tähtäämällä olkatappia (olkaniveltä) pitkin.