yaana kirjoitti:En uskaltais uudella enkä vanhemmallakaan pyörällä mennä noin reunalle
Näyttää laiturissa olevan korotettu reuna. Ei pyörä siitä vahingossa yli mene
yaana kirjoitti:En uskaltais uudella enkä vanhemmallakaan pyörällä mennä noin reunalle
Näyttää laiturissa olevan korotettu reuna. Ei pyörä siitä vahingossa yli mene
Koskahan tämä karavaani kotiutuu Suomeen? Jos vaikka menisi satamaan vastaan, niin pääsi näkemään Hilgon livenä. Travemunndesta varmaan Finnlinesilä tulevat?
Hienoa että tällainen yhdistetty pyöränhakureissu onnistui. Tulee omalta Stradan hakureissulta kyllä muistoja mieleen, kun kuvia katselee Itse olin aikanaan marraskuussa liikkeellä, epäilemättä tällainen kevätreissu on mielekkäämpi.
Tänä aamuna tultiin Suomeen. Itse jo kotiutunut. Jere polkasee vielä pikku n. 230km omaansa! Arvioi puoleen yöhön mennessä olevansa perillä. Jere on sissi! Vetäisi ekana päivänä (lauantai) nelituntisen lentomatkan jälkeen uudella kinnerillään n. 140km itä-hollantiin Sellingeniin josta olin varannut ekan yöpaikan. Lisäksi taivaalta tuli vettä ja rakeita! Navigaattori ohjasi Jeren välillä traktoripoluille jossa ainakin meikäläiseltä olisi usko loppunut. Kaupat tietenkin kaikki kiinni kello kuuden jälkeen. Löysin onneksi Sellingenistä baarin josta ystävällisesti myivät vielä sulkemisajan jälkeen "grogetteja" (joku hollantilainen herkku jossa jauhelihapötkylä leivän ja sinappimajoneesin kera). Näitä annoksia kolme. Hyvin maistui Jerelle kun yhdentoista maissa illalla löysi perille.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Finnlines lautta.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Lauttaan pääsi ekana mutta pois vikana. Tilaa oli hyvin
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Lauantai.
Lento Amsterdamiin ja junalla Dronteniin. Petja meni Groningeniin Sinnerin pajalle.
Sunnuntai.
Jatkuu...
Maanantai.
Aamulla selviteltiin klossi ongelmaa Oldenburgissa, ruuvit löysällä.
Kenkä oli jäänyt kiinni klossiin.
Tiistai.
Jatkuu...
Tiistai.
Keskiviikko.
Jatkuu...
Keskiviikko.
Perjantai.
Lisäksi olisi 5 tuntia videokuvaa matkasta.
Saas nähdä, milloin saan editoitua siitä jotain katsottavaa.
T:Jere
Kiitokset Jere matkaraportista!
Hieno reissu, ja kinneröintikausikin lähti siinä samalla tehokkaasti käyntiin.
Hollannissa hakemassa Quattroveloa ja Hilgoa.
Jes! Hyvä Jere! Eka päivä purkissa. Hienoa että sait tuonkin verran kuvamateriaalia ekalta "survival"-päivältä. Oli se ihme että ylipäänsä pääsit Sellingeniin saman vuorokauden sisällä. 140km "leppoisaa" navigointia metsäpoluilla ilman nettiä ja alla upouusi kulkupeli jonka käyttöä piti samalla opetella. Kova suoritus!
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Mitenkäs oli ajo-olosuhteiden puolesta tällainen suomalisesta näkökulmasta varhaisen kevään vuodenaika pyöräilyn kannalta. Tämä aikahan on Suomessa maksimaalisen pölymäärän lentämisen aikaa. Onko tilanne keskieuroopassa sama. Lentääkö pöly tienvarressa niin että hampaat narskuvat. Entä ovatko tien pientareet täynnä hiekkaa ja roskaa talven jäljiltä. Miltä näytti suomalaiseen tienpientareeseen verrattuna.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei ollut hiekkaa eikä pölyä, mutta siitepölykausi oli jo alkanut.
Silmät punoittivat illalla.
Lauantai oli kylmin päivä tuolla vähään aikaan.
Raekuuroja tuli useita.
Tätä en olisi halunnut, kun pyöräänkin piti totutella.
Ajamaan pääsin vasta klo 14 jälkeen.
Quattrovelossa on onneksi hyvin suojassa huonolta säältä
ja vieläpä näki navigaattorin sekä nopeusmittarin.
Vasemman puolen peili ei pitänyt asentoaan ja nousi aina ylös.
Lisäksi näkyvyys oli taaksepäin rajoittuneempi Mangoon verrattuna muutenkin.
Kestää aikansa tottua kuolleisiin kulmiin ja tajuta mitä ei näe.
Navigaattoria (OsmAnd) käytin ensimmäistä kertaa,
jolloin ei tiedä kuinka hyvä se on tai onko parhaat asetukset käytössä.
Turistilla ei ole muutakaan mihin luottaa, niin sen mukaan oli mentävä.
Puhelimen akku tyhjeni nopeasti. Onneksi oli vielä 4000mAh lisävirtapankki,
mutta sekin loppui.
Lisäksi QW:ssa on kaksi USB-latausporttia.
Ostin lisäakun Quattroveloon ja sen ansiosta virta riitti perille asti.
Lopussa vaihdoin auto profiiliin navigaattorissa, kun alkoi olla jo pimeää.
Matka kestää kauemmin, kun pitää koko ajan kääntyä risteyksistä johonkin.
Jostain syystä, täristävää laattaa laitetaan joka paikkaan varsinkin Saksassa.
Lisäksi roskien tyhjennyspäivänä viedään roskapönttö keskelle pyörätietä.
Illan hämärtyessä ajelin peltojen välissä jollain savisella traktoritiellä.
Koiran ulkoiluttaja tuli vastaan, varmaan ihmetteli mitä toi täällä tekee.
Mutta kuten usein, huonon tien jälkeen voi löytää itsensä todella kauniilta reitiltä.
T:Jere
takakeno kirjoitti:Ei ollut hiekkaa eikä pölyä, mutta siitepölykausi oli jo alkanut.
Silmät punoittivat illalla.
Tämä oli se, jonka halusinkin kuulla. Nastarengaskielto aiheuttaa sen, ettei katupölyä muodostu. Itse en ole ollut pyörällä Saksassa, mutta auto- ja kävelyretkiä olen tehnyt myös keväällä. Yleensä kuitenkin hieman aiemmin kevättalvella tai myöhemmin toukokuun puolella. Näillä retkillä huomasin, että tienvarsien lumipenkat eivät olleet harmaat, vaan puhtaan valkoiset myös sulamisvaiheessa, mikä antoi olettaa, ettei niiden sulamisen jälkeenkään ole hiekkaa ja pölyä tienvarsilla.
Olisi se iso helpotus, jos myös täällä eteläsuomessa päästäisiin eroon nastarenkaista. Nastarenkaathan ovat se ainoa ero, jonka tuo pölyisyysero on pitänyt aiheuttaa. Hiekoitustahan keskieuroopassa käytetään vähintään yhtä paljon kuin Suomessakin.
Meillä pientareet ovat paksun kivipölykerroksen peitossa pitkälle kesään. Lähtevät vasta kun saadaan kovat sateet ja autoilla ajetaan riittävän lähellä reunaa, jolloin renkaiden roiskima vesi huuhtelee pientareen. Tämänkin seikan onnistumisen estäminen varmistettu tärinäraidoilla, jotka estävät ajamasta niin reunassa, että piennar kunnolla puhdistuisi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma