Hieno on.
Valkoinen kaipasikin hieman lisäväriä.
Oletko tehnyt jotain hienosäätöä ajoasentoon ?
T:Jere
Hilgo
Re: RE: Re: Hilgo
takakeno kirjoitti:Hieno on.
Valkoinen kaipasikin hieman lisäväriä.
Oletko tehnyt jotain hienosäätöä ajoasentoon ?
T:Jere
Penkki on mulle pitkäselkäiselle vähän liian pieni. Ajoasentoa hakiessa pitää hiukan istua penkin etureunassa (pylly pois istuinkuopasta) jotta olkapäät mahtuu sisäönmenoaukon alle. Yksi ratkaisu voisi olla leikata olkapäille lisätilaa sisäänmenoaukon reunasta. Otin vanhan Mangon ventisit pehmusteesta lisäpehmustetta niskan alle.
T. Petja
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Re: RE: Re: Hilgo
VeloWagon kirjoitti:takakeno kirjoitti:Hieno on.
Valkoinen kaipasikin hieman lisäväriä.
Oletko tehnyt jotain hienosäätöä ajoasentoon ?
T:JerePenkki on mulle pitkäselkäiselle vähän liian pieni. Ajoasentoa hakiessa pitää hiukan istua penkin etureunassa (pylly pois istuinkuopasta) jotta olkapäät mahtuu sisäönmenoaukon alle. Yksi ratkaisu voisi olla leikata olkapäille lisätilaa sisäänmenoaukon reunasta. Otin vanhan Mangon ventisit pehmusteesta lisäpehmustetta niskan alle.
T. Petja
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Eikö penkkiä ja polkimia saa eteenpäin? Mango Plussassakaan ei alaspäin ollut paljon säätövaraa ennenkuin ketjurissa jumiutui, mutta kun ajoasennon sai makaavammaksi, niin johan mahtui hartiat sisään. En lähtisi leikkelemään aukkoa, se on osa kantavaa rakennetta.
Itse kai lähtisin siitä, että polkimet niin eteen kuin on mahdollista, eli jalat vielä mahtuvat pyörimään. Ja sitten penkki kohdilleen. Toki Hilgo voi olla täysin erilainen kuin Mango plus.
Muistaakseni minullakin ketjut olivat aivan liian löysät aluksi (laahasivat Mangon pohjaa ajaessa), mutta kun siirsin polkimet eteen ja poistin 4 valmiiksi helposti poistettavaa ketjulenkkiä niin ketjun pituus olikin sopiva. Ilmeisesti jättävät ketjun aina niin pitkäksi, että varmasti riittää säätövaraa sen puolesta.
Re: RE: Re: RE: Re: Hilgo
Puusilmä kirjoitti:Eikö penkkiä ja polkimia saa eteenpäin? Mango Plussassakaan ei alaspäin ollut paljon säätövaraa ennenkuin ketjurissa jumiutui, mutta kun ajoasennon sai makaavammaksi, niin johan mahtui hartiat sisään. En lähtisi leikkelemään aukkoa, se on osa kantavaa rakennetta.
Itse kai lähtisin siitä, että polkimet niin eteen kuin on mahdollista, eli jalat vielä mahtuvat pyörimään. Ja sitten penkki kohdilleen. Toki Hilgo voi olla täysin erilainen kuin Mango plus.
Muistaakseni minullakin ketjut olivat aivan liian löysät aluksi (laahasivat Mangon pohjaa ajaessa), mutta kun siirsin polkimet eteen ja poistin 4 valmiiksi helposti poistettavaa ketjulenkkiä niin ketjun pituus olikin sopiva. Ilmeisesti jättävät ketjun aina niin pitkäksi, että varmasti riittää säätövaraa sen puolesta.
Penkkiä siirrettiin jo Drymerin verstaalla niin eteen kuin mahdollista. Vähän tuntuu oudolta että Mangoon mahduin istumaan paremmin vaikka Hilgossa pitäisi penkin olla matalammalla ja siten matkaa siihen sisäänmenoaukkoonkin enemmän. Ongelmahan ei ole iso enkä todellakaan ihan heti ole leikkelemässä uutta kinneriäni.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Re: Hilgo
Oikea etujarru sökö. Ruuvi pudonnut ja rumpujarru irti. Seurauksena myös vaijerin katkeaminen. Ihmettelen miten tuo on edes mahdollista. Laitan vertailuksi vasemman toimivan jarrun. En ihan uskalla yhdellä jarrulla lähteä kurvailemaan joten käyn katsomassa Mangoni jäämistöstä varaosia.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Hilgo
PW kirjoitti:En hahmota, onko siitä muuta hajonnu ku vaijerin stoppariruuvi/mutteri?
Tuo jarrukilven kiinnitysruuvi (koloruuvi jarrukilven laipan korvassa alareunassa) on irronnut ja jarrukilpi pääsee pyörimään pyörän mukana, jos jarruttaa. Tässä kuvat rinnakkain.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Hilgo
eemeli kirjoitti:Eikös tuon jarruvaijerin lukitusmutteri pitäisi olla eri paikassa. Nyt vaijeri viety kulmaraudasta läpi. No ei kai tuolla suurta merkitystä ole.
Se vaijerin häntä on viety läpi, jotta sieltä olis helpompi kiristää vaijeria pihdeillä kun säädetään jarrua - luulen
Olikohan miullakin noin, jossain kuitenkin nähny.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Hilgo
Jep, Mangosta en saanut varaosaa, eli sitä ruuvia.
Laitan Drymerille postia.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Re: Hilgo
VeloWagon kirjoitti:Jep, Mangosta en saanut varaosaa, eli sitä ruuvia.
Laitan Drymerille postia.Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Onko se niin erikoinen ruuvi, ettei ruuvikaupasta löydy?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: RE: Re: Hilgo
PW kirjoitti:VeloWagon kirjoitti:Jep, Mangosta en saanut varaosaa, eli sitä ruuvia.
Laitan Drymerille postia.Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Onko se niin erikoinen ruuvi, ettei ruuvikaupasta löydy?
No varmaan löytyisikin jos esim irrottaisi toisen puolen jarrusta vastaavan verrokiksi. Vähän kyllä katson että tuo voisi mennä takuuseen ja varman päälle tulisi oikea ruuvi (tai oikeastaan mutteri). Kolme vuotta sitten lähettivät minulle takapyörän navan 12 tunnissa kun ilmoitin kiireellisyydestä. Hoodi oli kuulemma kuivaamossa, eli lähetystä sieltä olisi tulossa muutenkin kohta.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008
Re: Hilgo
Pulttiliikkeestä löytyy varmasti hetkessä. Tarkoitan vain että ei tulisi yhtään ylimääräistä taukoa ajokauteeen! Osan rahallinen arvo on mitätön.
Kannattanee laittaa kierrelukitetta tai ns lukitusmutteri mikäli osat on tärinälle alttiita ja näin ollen pyrkivät aukeilemaan itsestään.