jviirret, vaan mahtaako kestää? Jos se on vaan kahdesta kohtaa kiinni tuo liuska, kuinka tukeva se on?
Itse pohdin kolmeen kohtaan kiinnitystä, nuo levareiden kiinnitysreiät ja sitten tuo lokarin kiinnitysreikä, tosin siitä en ole ihan varma mahtuuko sinne alle mitään kiinnityksiä, vai olisiko parempi jättää se rauhaan ja käyttää vain noita kahta. 12mm vesivanerista ainakin kokeilupala.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Katselin Y-framen käyttöohjeesta noita kiinnityksiä. Siellä näytti olevan toinen tapa kiinnittää kärry. Minusta se näytti hyvältä, eikä häiriinny tarakasta.
Liitteet
Y-frame kiinnitys.jpg (25.76 KiB) Katsottu 3979 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Katselin Y-framen käyttöohjeesta noita kiinnityksiä. Siellä näytti olevan toinen tapa kiinnittää kärry. Minusta se näytti hyvältä, eikä häiriinny tarakasta.
Siis onko tuon liitteen kuva nyt se "toinen kiinnitystapa"? Tuohan näyttää ihan samalta kuin omani. Semmoista päivitystä nyt tähän, että tein tänään pahviprotot kiinnityksestä (kaksi vanerilevyä jotka kiinnitetään niin että haarukka jää väliin (joo, ei ole kuvaa vielä ja hankala selittää). Vähän lyhennettiin pahviprotoa ja kävin pienen koeajonkin sen kanssa tuossa pihalla, hyvin toimi! Nyt voi sitten alkaa sillä kaavalla sahata niitä vesivanerin palasia.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Katselin Y-framen käyttöohjeesta noita kiinnityksiä. Siellä näytti olevan toinen tapa kiinnittää kärry. Minusta se näytti hyvältä, eikä häiriinny tarakasta.
Siis onko tuon liitteen kuva nyt se "toinen kiinnitystapa"? Tuohan näyttää ihan samalta kuin omani. Semmoista päivitystä nyt tähän, että tein tänään pahviprotot kiinnityksestä (kaksi vanerilevyä jotka kiinnitetään niin että haarukka jää väliin (joo, ei ole kuvaa vielä ja hankala selittää). Vähän lyhennettiin pahviprotoa ja kävin pienen koeajonkin sen kanssa tuossa pihalla, hyvin toimi! Nyt voi sitten alkaa sillä kaavalla sahata niitä vesivanerin palasia.
Minä vaan katsoin tuosta Jukan linkittämästä kuvasta, että se kiinnitys olisi ollut tällainen. Tämä kiinnitys varmasti häiriintyy tuosta tarakasta, mutta en oikein ymmärrä, mikä kohta ottaa kiinni tarakkaan tuossa aiemmassa versiossa. Tällaista tämä on, kun ei ole kunnon kuvaa ja pitää yrittää arvailla, mistä on kysymys.
Liitteet
Y-Frame_2.jpg (1.92 KiB) Katsottu 3925 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Minä vaan katsoin tuosta Jukan linkittämästä kuvasta, että se kiinnitys olisi ollut tällainen. Tämä kiinnitys varmasti häiriintyy tuosta tarakasta, mutta en oikein ymmärrä, mikä kohta ottaa kiinni tarakkaan tuossa aiemmassa versiossa. Tällaista tämä on, kun ei ole kunnon kuvaa ja pitää yrittää arvailla, mistä on kysymys.
Tarakka on rungossa ja kärry joustavassa takahaarukassa kiinni, jousitus liikkeen aikana tarakka painuu pahimmillaan 5cm akselilinjan alapuolelle.
Tarakka on rungossa ja kärry joustavassa takahaarukassa kiinni, jousitus liikkeen aikana tarakka painuu pahimmillaan 5cm akselilinjan alapuolelle.
Kiitos Jukka. Nyt ymmärrän paremmin. Mitenkäs, jos tehtäisiin tuo J-kirjaimen muotoinen latta vähän pidemmäksi siten, että se venyisi tarakan ulottumattomiin alas päin. Paljosta ei varmaan ole kiinni.
Jori
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tarakka on rungossa ja kärry joustavassa takahaarukassa kiinni, jousitus liikkeen aikana tarakka painuu pahimmillaan 5cm akselilinjan alapuolelle.
Kiitos Jukka. Nyt ymmärrän paremmin. Mitenkäs, jos tehtäisiin tuo J-kirjaimen muotoinen latta vähän pidemmäksi siten, että se venyisi tarakan ulottumattomiin alas päin. Paljosta ei varmaan ole kiinni.
Jori
Sitten se ei taas kestä tai pysy paikoillaan (pitäisi pidentää vähintään 5cm, ellei jopa enemmän). Sitä kun pitäisi pidentää aika paljon, ja toisaalta vetoaisa olisi jo aika alhaalla..
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Hankin Saksasta Weber Monoporter peräkärryn. Hienosti rakennettu ja hyvin toimiva yksipyöräinen. Kokoontaittuvana mahtuu kassiin. Kallis kylläkin, n. 400 euroa kotiin tuotuna. Perusteluina esim. kärryn 20 " pyörä, jossa sama rengas kuin pyörässäni, tarvitsen vai kaksi vararengasta? http://www.weber-products.de/monoporter/index.html. Heinäkuussa ajelen Mäntyharjusta LowRide-Laukaaseen!
Nazca Explorer 2007-2010, Nazca Fuego 2010-, Radon ZR maasturi, Dahon Uno taittopyörä 2016-
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Jos veikata pitää, niin hintansa arvoinen, eikä piiruakaan yli. Muutamia kirjoituksia ylipäätään halpakärryistä nähnyt, eikä kukaan pahemmin ole kehunut.
Hinta on kyllä halpa, kassikin tuohon hintaan!
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Tarkoitus oli herätellä tässä ketjussa tuon kärryn ostaneita... eivät oo vielä heränneet.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
"kumit" on muovia, alkaa vuotamaan eka kesänä jos ylipäätään pitää ilmaa edes ostaessa. Kromin väriset ei ole oikeasti kromattuja ja alkavat ruostumaan eka sateen jälkeen. Samoin pultit ja mutterit. Maali hilseilee irti ja kankaat haalistuu auringonpaisteessa. Ihan käyttökelpoinen kärry siis ja riittää useimpien tarpeisiin. Joku peruuttaa samalla tavalla yli kuin kalliimmastakin silloin kun olet jäätelöä ostamassa
janx kirjoitti:
Tarkoitus oli herätellä tässä ketjussa tuon kärryn ostaneita... eivät oo vielä heränneet.
Ei oo 50e peräkärryä, mutta on 50e ja 300e yksipyöräinen. Anteeksi kannanotto