Olen tätä testaillut useaan kertaan yli vuoden ajan. Kun käyn vakiolenkkini ajamassa, niin avustustasosta riippumatta akkua kuluu lähes saman verran. Miksi? Wattimittari näyttää kuitenkin eri lukemia eri avustustehoilla. Ei kai kontrolleri voi perustua vastuksiin? Kai se on oltava PWM tekniikkaa? Voiko pwm säädin olla jotenkin niin huonolaatuinen, että toimii huonolla hyötysuhteella?
Kontrollerin toiminta on muutenkin paljon kulmikkaampaa, kuin aiemmassa (E-cruiserin entisessä) suoravetosarjassa. Suoravetomoottorin veto loppui 25km/h nopeudessa niin pehmeästi, ettei sitä huomannut muuta kuin wattimittaria tuijottamalla. Nykyisellä setillä rajoitin katkoo rasittavasti täysillä-poissa-täysillä-poissa tyylisesti.Entä onko vaihteellisen napamoottorin hyötysuhde huonompi kuin suoravetomoottorin? Räntiksessä on alennusvaihteellinen 250W merkitön moottori ja 36v 15Ah akku ja LWB tadpolessa oli 500W Mxus suoravetomoottori ja 36v 10Ah akku. Kummassakin kantomatka on hyvissä olosuhteissa noin 60km. Räntiksessä on siis isompi akku, se on keveämpi ja ilmanvastus on varmasti pienempi. Joku tässä ei täsmää? Molemmissa on/oli juuri saman näköinen ja fyysisesti saman kokoinen akku, toisessa vaan 5Ah enemmän. Onko kiinanpoika myynyt samaa akkua eri tarroilla?
Tällaiset sähköt. https://www.yosepower.com/