Minulla ei ole ollut mitään ongelmaa verenkierron kanssa. Varpaani eivät ole puutuneet ollenkaan. No, kerran puutui pikkuvarvas, mutta se johtui huonoista, liian pienistä kengistä. Ainoa paikka, jossa nojiksella olen ollut pystypyörää hitaampi, on jyrkkä ylämäki. Pystypyörällä voi hyökätä jyrkkään ylämäkeen isolla vaihteella putkelta puristaen. Nojiksellakin olen yrittänyt samaa eli lantio ilmaan ja hartiat tiukasti penkkiin. Siitä kun punnertaa, tulee reilusti samantapaista runnomista kuin pystypyörällä. Hiki tulee nojiksella nopeammin. Se saattaa johtua pienemmästä otsapinta-alasta eli heikommasta ilmajäähdytyksestä. 
Nämä asiat taitavat olla melko suuresti ajajasta riippuvia asioita. Tosin se on kyllä ihan selvä asia, että tehokas nojis rullaa alamäkeen ja vastatuuleen pystypyörää selvästi nopeammin. Itse olen pitänyt hieman nojistaukoa huonon värinänsiedon takia. Pitäisi hankkia täysjoustonojis... täysjoustonojis toimii vastaavanlaista pystypyörää paremmin polkemissuunnan takia. Siinä suhteessa tehoa saa paremmin muutettua liikkeeksi ilman kalliita SPV- ynnä muita sellaisia venttiileitä.
Perusnojis, jonka keskiö ei ole kovin paljoa pyllyä korkeammalla ei varmaan aiheuta puutumista niin helposti kuin reilusti makaava, matala low racer -tyylinen nojis. Pitkärunkoisissa ei varmaan tule puutumisia kellekään, jos vain asento ei ole kuitenkaan niin pysty, että pakarat litistyvät. Minua voisi kiinnostaa pitkärunkoinen nojis.