jviirret kirjoitti:musti&siippa kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että ei vaatisi ihan hirveitä panostuksia poliisilta, melko sata varmasti käy sitä koulua, joka on tapahtumapaikan lähellä. Ja nuo mopopojat pyörivät niillä nurkilla tasan melkein joka ilta. Tänään kyllä näkyi poliisiauto jopa kiertelevän seudulla. Itsekin pidän toki silmäni auki.
Eihän poliisi saa sakottaa mootttoripyöräilijääkään kun "pönttöpoliisi" on napannut siitä ylinopeus valokuvan. Kuvassa kun ei näy rekisterikilpi.
Ok, onhan kolaripaikalta pakeneminen paljon suurempi rikos kuin ylinopeus, eli toivottavasti edes yrittävät.
Jukka
Tässä minun tapauksessanihan mopoilija teki runsaasti rikkeitä, ajoi vain pyöräilijöille ja jalankulkijoille tarkoitetulla väylällä, tilannenopeus liian suuri (kaksi todistajaa minun lisäkseni), ei väistänyt oikealta tulevaa ajoneuvoa, pakeni kolaripaikalta. Lisäksi vielä selvittämättä, oliko mopo vakuutettu ja/tai viritetty.
Mopoilija muuten saatiin kuin saatiinkin selville. Lähetin läheisen koulun rehtorille tiedon ja kyselyn tapauksesta, ei mennyt kuin tunti siitä, niin selvillä oli. Pyörä menee todennäköisesti lunastukseen, ainakin paikallisen pyöräkorjaamon mukaan. Katsotaan nyt sitten, kuinka vakuutusyhtiö suhtaantuu. Jatkuu maanantaina...
Vielä muuten semmoinen juttu, että ihan ilman fyysisiä vaurioita en selvinnyt. Vasemman puolen olka ja käsivarsi saivat ilmeisesti sen verran kovan täräyksen, että kipeytyivät torstain aikana, joten poikkesin perjantaina vielä varmuuden vuoksi näyttämässä lääkärille. Ei mitään vakavampaa kuitenkaan. Buranaa.
musti