Hip! Sainpa asennettua uuteen Ubuntuuni IgotU -gps-loggerin softat. Ajattelin ottaa mokkulan mukaan Räyskälään, jos siellä vaikka olisi mahdollista jossain kohtaa ja aikaa tehdä rullauskokeita kiinnostavilla kinnereillä... Kokeilla tietenkin haetaan ajoneuvojen kulkuvastuksia: ilmanvastusta ja vierintävastusta. Eli jos sieltä jostain löytyy kestopäällysteinen suora, jota voi ajaa molempiin suuntiin, niin avot. Jos ei muuten, niin Tauluntiellä sitten...
Dataa on jo Milanista ja Stradasta, mutta vaikuttaisi siltä, että Räyskälästä voisi saada joukkoon mukaan lisäksi mm. DF:n, Quatrovelon, Mangon ja ehkäpä Quest XS:n.
Tämä mahdollisuus rupesi kyllä niin paljon kiinnostamaan, että taidan ruveta tekemään pitkää päivää tuon Eskon omatekemän kinnerin kanssa.. Tosiaan mielenkiintoista olisi nähdä mikä sen ero ilmanvastuksessa on tehdastekoisiin verrattuna..
Penkki pitää hakea vielä kohdilleen ja rakentaa takapään ketjulinja uusiks koska voimansiirron tehostamiseksi poistan sähköavustuksen ja väliakselin..
Kiva olis nähdä tuokin kinneri. Pitääkö miunkin ottaa oma Quest mukaan testiä varten? Montako kinnerii ehitään testata?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sattuuko keneltäkään kisoihin tulijalta löytymään n. 162 mm pitkiä pinnoja jostain jemmasta? Huomasin juuri että omista kisakiekoista on kaksi pinnaa poikki, eikä omista varastoista tietenkään löydy sopivia.
Sattuuko keneltäkään kisoihin tulijalta löytymään n. 162 mm pitkiä pinnoja jostain jemmasta? Huomasin juuri että omista kisakiekoista on kaksi pinnaa poikki, eikä omista varastoista tietenkään löydy sopivia.
Pitääkö miunkin ottaa oma Quest mukaan testiä varten? Montako kinnerii ehitään testata?
Ei pakoteta ottamaan kinneriä.
Testatessa kuitenkin vierähtää kummasti aikaa, vaikka periaate on aika helppo ja olevinaan nopea: n. 75 - 100 metrin pätkä rullataan vähintään kolmella eri alkuvauhdilla molempiin suuntiin eli siis vähintään kuusi rullausta kuuluu kokeeseen. Mutta koulutuksineen, kiihdytyksineen, jarrutuksineen ja käännöksineen siihen menee helposti 15 - 30 minuuttia per ajokki.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
meanders on the track to keep a high speed ask for moving from left to right and back at each meander, this can be a problem when a faster participant comes from behind. green - fast trajectory
meanders on the track to keep a high speed ask for moving from left to right and back at each meander, this can be a problem when a faster participant comes from behind. green - fast trajectory
1.JPG
You are right, we need to be careful.
Overtaking is allowed only from the left side -> this will help a little...
Overtaking is allowed only from the left side -> this will help a little...
Motorcycling events with three different speed groups are working like this
1) Fastest group: You can overtake everywhere but it's always on your responsible to make it safe way
2) Other groups: Overtaking is allowed only the main straight
If you want to make event safe as possible, maybe overtaking should be banned on those tight turns.
Räyskälän ruokailuista:
lauantai-illaksi olisi mahdollista varata porukalle vaikkapa kasviskiusausta, esim. 20 hengelle.
Sisältäen myös salaatin ja leipää. Yksikköhinnaksi tulisi tuolla henkilömäärällä n. 8 euroa.
Miltä kuulostaa, saako kannatusta?
Poriksen pitäisi infota ravintolaa tuosta seuraavan parin tunnin aikana...
...ja tuossa aiemmin puhuttu seljankan valmistus radalla on vastatuulessa: lentokentän ravintola veti ns. herneen nenään asiasta, kun kyselivät Porikselta meidän tapahtuman ruokailijoiden määrästä ravintolassaan. Ovat jo aiemman ennakkoarvion pohjalta kuulemma tehneet ruokatarvikevarauksia...
Ja vaihtoehtoisiin ruokatarjoiluihin lentokentän alueella kuulemma tarvittaisiin heidän lupansa, jota ei nyt tässä tilanteessa saada...
No jos ei saada tehdä seljankaa radalla, niin eikö se sitten aika selvä ole et pakko jossain syödä, ellei sitten omia eväitä raahaa? Tuo lauantaiateria kiinnostaa ainakin mua, sillä varauksella että ruoka on viljatonta.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
...ja tuossa aiemmin puhuttu seljankan valmistus radalla on vastatuulessa: lentokentän ravintola veti ns. herneen nenään asiasta, kun kyselivät Porikselta meidän tapahtuman ruokailijoiden määrästä ravintolassaan. Ovat jo aiemman ennakkoarvion pohjalta kuulemma tehneet ruokatarvikevarauksia...
Ja vaihtoehtoisiin ruokatarjoiluihin lentokentän alueella kuulemma tarvittaisiin heidän lupansa, jota ei nyt tässä tilanteessa saada...
Mutta samuel varaa nyt kuitenkin kaasut ja polttimet mukaan, niin saavat latvialaiset tehtyä ruuat edes itselleen.
Vladimiria on nyt informoitu tuosta ruuan jakelun kieltämisestä...
...ja tuossa aiemmin puhuttu seljankan valmistus radalla on vastatuulessa: lentokentän ravintola veti ns. herneen nenään asiasta, kun kyselivät Porikselta meidän tapahtuman ruokailijoiden määrästä ravintolassaan. Ovat jo aiemman ennakkoarvion pohjalta kuulemma tehneet ruokatarvikevarauksia...
Ja vaihtoehtoisiin ruokatarjoiluihin lentokentän alueella kuulemma tarvittaisiin heidän lupansa, jota ei nyt tässä tilanteessa saada...
Mutta samuel varaa nyt kuitenkin kaasut ja polttimet mukaan, niin saavat latvialaiset tehtyä ruuat edes itselleen.
Vladimiria on nyt informoitu tuosta ruuan jakelun kieltämisestä...