torneol kirjoitti:Ei ole varmaan Bentsin kuvaa vielä täällä ollutkaan. No, nyt on.
Nyt kun viimein näen kuvan pyörästäsi, ymmärrän paremmin kyselyitäsi tasapaino-ongelmien suhteen. Tuohan on kokeneen nojakistin asetuksilla.
Mikäli arvostat mukavuutta ja haluat ajostasi stabiilimpaa, nosta selkänojaa pari tuumaa ylemmäs. Samoin kannattaa säätää tillerin rajoitinta niin, että ohjaustanko on ylempänä ja siis parmmin ohjausakselin jatkeella. Ohjausliikkeestä vähenee sivuliike, mikä helpottaa tasapainon pitoa. Näkyvyys eteen tietenkin heikkenee, joten tämä on kyköksissä selkänojan noston kanssa. Mitä pystympi ajoasento, sitä ylemmäs voi tillerin nostaa.
Näillä muutoksilla pyöräsi muuttuu paljon helpommaksi ajaa. Kun saat lisää kokemusta, voit milloin tahansa laskea molemmat takaisin alas ja saat sen ilmanvastusedun takaisin, jonka nostoilla menetit.
Nimimerkki Reippailija kärsi Performerinsa kanssa samanlaisista ongelmista aloittaessaan nojapyöräuraansa, korjasi istuimen kulman korkeammaksi, nosti tilleriä pystympään ja homma alkoi sujua.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma