Matkalla Paris-Brest-Paris ajoon. Noin 30 Suomalaista mukana tänä vuonna ja matkaa 1209km
Ajan Velokraft NoComilla lähtö su 18.8 kuuden maissa. Ajossa on melkein online seuranta, kontrollien kohdalla aika rekisteröidään ja sivuilla nähtävissä. Mun tavoite on selvitä maaliin määräajassa, alle 90 tuntia
Hieno tapahtuma! Itse osallistuin vuonna 2007. Olin liikkeellä pyöräturistin asenteella, tavoitteena ennenminkin nautiskella matkasta, kuin tavoitella nopeaa aikaa. Siitä huolimatta ajoin matkan reilussa 73 tunnissa. Seitsemän tuntia ehdin matkan varrella nukkuakkin. (5h+2h)
Jos jotain neuvoja voisin antaa, niin kannattaa ajaa ensimmäisenä vuorokautena mahdollisimman pitkälle, jotta pääsee pahimmasta ruuhkasta eroon. Kontrollipisteiden ruokapaikkoihin syntyy ruuhkaa hitaimpien joukossa ja ajoaikaa tuhrautuu jonottamiseen. Itse ajoin ensimmäisenä vuorokautena Carhaixiin asti ja nukuin siellä 5h. Sen jälkeen ei tarvinnut huolehtia ruuhkista eikä katsella kelloa. Loppumatka olikin leppoisaa ajelua ja seurustelua muiden osallistujien kanssa.
Muistanko ihan väärin vai olitko nojailija jo aikaisemminkin ajanut PBP:n ainakin kertaalleen läpi? Kauanko aikaa silloin kului? Tsemppiä ja onnea reissuun, eiköhän se tuolla aikatavoitteella onnistu kun ei tarvitse liikaa koohottaa
Muistanko ihan väärin vai olitko nojailija jo aikaisemminkin ajanut PBP:n ainakin kertaalleen läpi? Kauanko aikaa silloin kului? Tsemppiä ja onnea reissuun, eiköhän se tuolla aikatavoitteella onnistu kun ei tarvitse liikaa koohottaa
Oikein muistat, vuonna 2011 ajoin PBPn VK2lla noin 70 tuntiin. Tänä vuonna alla NoCom
Pientä seikkailua jo ilmassa, Caddy teku temput ja jäi saksaan huoltoon, vuokrapakulla Ranskaa kohti
7162019124556.jpg (270.89 KiB) Katsottu 13771 kertaa
Videota lähdöstä. Minusta näyttää siltä, että nojakisteja on paljon. Sitä ei vaan täällä meillä huomaa, kun harrastajia on vähän.
Video kohdalta, kun nojailija ajaa ohi:
Lisätty: Se olikin erikoispyörälähtö.
Lisätty2: Nojaa... ei tuo pystärilähtö kummoinen ole:
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org