Facebookin puolella tästä laitteesta esiteltiin jo kuvia ensimmäisestä protosta ja on kyllä makean näköinen. Leveähän tuo laite on ja ei siten oikein mitään asiaa pyöräteille. Lisäksi taitaa olla muutenkin vähintäänkin mopoksi rekisteröitävä laite. Mitäs mieltä?
Morphosa
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Morphosa
jvuotila kirjoitti:Facebookin puolella tästä laitteesta esiteltiin jo kuvia ensimmäisestä protosta ja on kyllä makean näköinen. Leveähän tuo laite on ja ei siten oikein mitään asiaa pyöräteille. Lisäksi taitaa olla muutenkin vähintäänkin mopoksi rekisteröitävä laite. Mitäs mieltä?
Tämä on taas näitä pelkkiä muotoja kuolaavien harrastelijoiden tekeleitä. Noissa nettisivun kuvissa näkyy hyvin sukulaisuus automaailmaan, muttei viitteitä siihen, että tekijä ymmärtäisi mitään pyöräiltävistä ajoneuvoista. Eturipustukset ovat 1920-lukulaiset ja keulassa paljon painavaa turhaa tilaa. Takaripustus kömpelö ja rakenteeltaan painava. Kaiken kaikkiaan näkee, että suunnittelija ei ymmärrä polkupyörän suunnittelun perusteita, eli sitä, ettei mitään sellaista tehdä, mikä painaa, muttei tuota painonsa edestä lisäarvoa.
Laittakaa esiin facebookkikuvat, ketkä niitä olette nähneet. Kuvakaappaus ruudusta tallennetaan omalle koneelle ja siitä sitten upataan foorumille.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Morphosa
Pelkkä muotoilujuttuhan tuo on. Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa. Eturipustus noin tehtynä vaatii "paljon rautaa" ja painaa. Lisäksi Suomessa jousitus on tarpeen ainakin niillä alueilla missä minä ajelen. Leveyskin on tärkeä, aiemmin trikeni oli 83 cm leveä, nyt uuden raideleveys 68 cm ja kokonaisleveus n. 70 cm, sopii ovista ja mukava kapeilla pyöräteillä. Ei silti ole kaatunut kertaakaan vaikka aika vauhdilla olen mutkia ajanut. Toki kaatumisriski on painopisteen korkeuden funktio.
Re: Morphosa
kemppes kirjoitti:Pelkkä muotoilujuttuhan tuo on. Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa.
Spekseissä sanottiin että laite on 1,25m leveä.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Morphosa
kemppes kirjoitti:Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa.
Ei kai tuossa missään sanota, että siinä ois polkimet? Vai?
Re: Morphosa
Vilijami kirjoitti:kemppes kirjoitti:Joko on hirveän leveä tai kammet ei sovi sivusuunnassa pyörimään keulassa.
Ei kai tuossa missään sanota, että siinä ois polkimet? Vai?
Kyllä puhuttiin pedelecistä jossain kohtaa. Eli olen ymmärtänyt että olisi tosiaan sähköavusteinen laite. Joka tosin ilmeisesti liikkuu myös nappikaasulla.
Re: Morphosa
Ketjuja takapyörään ei näy, mutta voidaanhan polkemalla tehdä sähköä. Eikös tuollainen lehtijousitukivarsisysteemi ole kevyt, jos hiilikuitua. Teräksestä ei niinkään.
Re: Morphosa
Pitkä kuin nälkävuosi!
-
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 427
- Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
- Paikkakunta: Viiala/Akaa
Re: Morphosa
CAD-kuvista poiketen on keulan alueelle jo lisätty korkeutta... kuski ei mahdu sisään vaikka ei poljekaan. Tai sitten tuli sadevesi syliin.
Re: Morphosa
MM kirjoitti:Ketjuja takapyörään ei näy, mutta voidaanhan polkemalla tehdä sähköä. Eikös tuollainen lehtijousitukivarsisysteemi ole kevyt, jos hiilikuitua. Teräksestä ei niinkään.
Totta. Kyllä tämä vaikuttaa vahvasti täysin moottorilla kulkevalta laitteelta.