Karavaani kulkee ja koirat haukkuu
Onhan se tietysti hyvä tiedostaa että tuollaisiakin ihmisiä on liikenteessä. Tästä kinnerin havainnoinnista ja sen vaikeudesta sanoisin, että kokemukseni mukaan kinneri havainnoidaan noin kymmenen kertaa paremmin kuin tavallinen pyörä, se ohitetaan kauempaa eikä kolmion takaa tulla eteen kuin ollenkaan samaan malliin. Mutta on tietysti paikkoja ja liikennetilanteita, joissa kinneri matalana voi jäädä katveeseen, ne pitäisi parhaansa mukaan pyrkiä itse huomaamaan ja ajaa sen mukaan. Kokonaisuudessaan koen kuitenkin kinnerin saavan selkeästi parhaiten tilaa ja huomiota niistä pyörätyypeistä, joilla olen ajanut.
Takavaloista puheen ollen, täytyy kaikille lämpimästi suositella Lupine Rotlich takalamppua. Itselläni on se kinnerin perässä lisävaloa kiinni 3M dual-lock järeällä tarranauhalla. Todella laadukas valo, jossa useampi erilainen valomoodi, joiden kirkkautta saa itse myös säätää. Itse käytän vallan sellaista moodia, jossa valo sykähtää kirkkaaksi tasaisesti ehkä noin 3s välein palaen muuten himmeämpänä. Olen ajatellut tämän väläyksen kiinnittävän myös niiden kännyautolijoiden huomiota, sillä se on varsin kirkas. Lampussa on myös strobo moodi, mutta se tuntuu toisille aiheuttavan ärsytystä siinä määrin etten ole sitä viitsinyt käyttää, erityisesti epileptikot ja migreenistä kärsivät eivät sitä kaiketi arvosta. Tämä rauhallisemmin sykähtävä moodi vaikuttaa paljon paremmalta tässä mielessä, mutta antaa kuitenkin hieman lisähuomiota tasaiseen valoon verrattuna. Lampussa on lisäksi kiihtyvyysanturilla toimiva jarruvalo, sekä jonkinlainen valoa aistiva sensori joka kirkastaa lampun jos auto valoineen lähestyy takaa. Tosin tämän anturin toimintaa en ole juuri kokeillut kun olen pitänyt sitä kytkettynä poissa päältä. Ainoa huono puoli valossa on hinta, vaikken sitäkään pidä kovin pahana tällaisesta kestohyödykkeestä