Tuliko renkaat väärinpäin
Kuvio on oikeinpäin itsepuhdistuva eli ei mene lumesta tukkoon niin helposti. Eipä tuolla tosin ole normaalikeleillä merkitystä.
tm kirjoitti:
Tuliko renkaat väärinpäin
Kuvio on oikeinpäin itsepuhdistuva eli ei mene lumesta tukkoon niin helposti. Eipä tuolla tosin ole normaalikeleillä merkitystä.
tm kirjoitti:
Eturenkaat meni väärin päin.
Ei jaksanut vaihtaa, kun oli niin tiukat laittaa vanteelle.
Tämä oli myös testi, kuinka tarkkana foorumilla ollaan.
T:Jere
jooseha kirjoitti:Tuliko renkaat väärinpäin
![]()
Kuvio on oikeinpäin itsepuhdistuva eli ei mene lumesta tukkoon niin helposti. Eipä tuolla tosin ole normaalikeleillä merkitystä.
Vähän arveltiin Jeren kanssa, että joku tuon foorumilla varmasti huomaa .
Ensimmäinen eturengas livahti "väärinpäin", muttei alettu vääntää sitä enää irti. Takarenkaat eli vetorenkaat on oikeinpäin. Eturenkaat nyt siis toisinpäin. Mutta toisaalta jos rengas ei vedä, niin se jarruttaa (nelivetoihmisten vanha hokema) -> jarrutusmielessä nuo eturenkaat ovat siis kuitenkin ihan oikeinpäin noin.
EDIT: jahans Jere ehtikin jo vastata...
On se vaan Hiano!
Mitä jos nuista renkaista nyppisi reunimmaiset nastat pois? Nehän on vähän turhat, kun ei tuolla kallistella niin paljon Kevenisi vähän. Mutta käykö siinä niin, että tyhjät nastan kolot kerää kaiken sepelin tieltä ja lopulta puhkoo renkaat?
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
Missäs Quatrovelossa on pitkittäistukivarren etupään nivel. Ei aivan näy kuvassa. Onko se renkaan kohdalla, kun renkaan kääntää sisään päin, vaiko sen ulkopuolella. Kuvasta päätellen se ei aikakaan rengaskehän sisäpuolella ole. Jos ulkopuolella, onko se rengaskotelon sisäpuolella, vai meneekö varsi kotelosta läpi ohjaamon puolelle asennettuun niveleen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei ole etutukivarren kiinnityksessä niveltä.
Kumiholkilla ja muttereilla kiinni korissa / lokarissa, joka tuettu tavarahyllyyn.
Hyvin sai pyörän varastoon, onhan varasto 2 cm pitempi.
Ei ottanut nastat koriin kiinni ainakaan vielä.
Eniten yllätti erittäin pehmeän mukava kulku.
Renkaissa paljon uutta kumia ja painetta 3 bar.
T:Jere
takakeno kirjoitti:Ei ole etutukivarren kiinnityksessä niveltä.
Kumiholkilla ja muttereilla kiinni korissa / lokarissa, joka tuettu tavarahyllyyn.
Voisiko tuosta saada valokuvan. Samanlaisella systeemillä saisi nimittäin Quatroihin lisää kääntökulmaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:takakeno kirjoitti:Ei ole etutukivarren kiinnityksessä niveltä.
Kumiholkilla ja muttereilla kiinni korissa / lokarissa, joka tuettu tavarahyllyyn.Voisiko tuosta saada valokuvan. Samanlaisella systeemillä saisi nimittäin Quatroihin lisää kääntökulmaa.
Tarkotitko sanoa: "Questeihin lisää kääntökulmaa"?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:jori kirjoitti:takakeno kirjoitti:Ei ole etutukivarren kiinnityksessä niveltä.
Kumiholkilla ja muttereilla kiinni korissa / lokarissa, joka tuettu tavarahyllyyn.Voisiko tuosta saada valokuvan. Samanlaisella systeemillä saisi nimittäin Quatroihin lisää kääntökulmaa.
Tarkotitko sanoa: "Questeihin lisää kääntökulmaa"?
No, sitä juuri, Quatron mallin mukaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Vihdoin ehdin editoida Lowride 2019 Oulu-videon.
Lyhyttä yritän tehdä, mutta 4 päivästä tuli 28 min mittainen video. (7min/päivä)
Toivottavasti video innostaa uusia nojailijoita osallistumaan kokoontumisiin.
T:Jere
takakeno kirjoitti:Vihdoin ehdin editoida Lowride 2019 Oulu-videon.
Lyhyttä yritän tehdä, mutta 4 päivästä tuli 28 min mittainen video. (7min/päivä)
Toivottavasti video innostaa uusia nojailijoita osallistumaan kokoontumisiin.![]()
T:Jere
Ei haittaa. Youtubessa voi katsoa videoita tuplanopeudella oikean alakulman rattaasta. Kinneritkin menee tosi lujaa. ^_^
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
janx kirjoitti:takakeno kirjoitti:Vihdoin ehdin editoida Lowride 2019 Oulu-videon.
Lyhyttä yritän tehdä, mutta 4 päivästä tuli 28 min mittainen video. (7min/päivä)
Toivottavasti video innostaa uusia nojailijoita osallistumaan kokoontumisiin.![]()
T:JereEi haittaa. Youtubessa voi katsoa videoita tuplanopeudella oikean alakulman rattaasta. Kinneritkin menee tosi lujaa. ^_^
Kinnerit kiitää horisonttiin, kun baana aukeaa .
Hyvää settiä, kiitokset Jere jälleen tuotoksesta!
Ensi reissulle jos ilmaantuisi kinneri tai pari lisää, niin olisi teillä vauhtiryhmässäkin enemmän ryhmäajon tuntua.
Ei sillä, kaksi kinneriäkin on jo paljon parempi kuin yksi...
Talvikuvia Tampereelta:
Ei kai nyt mitenkään erityisen märkää ole ollut. Joskus syksyllä on märempääkin ja pohjavedet ylempänä. Rantapenkalle on rakennettu ilman tukimuuria tai paalutusta seuraukset näkyy tuossa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma