Kuluttajat ovat globaalisti resurssien kulutuksessa aika oleellisessa osassa.
Hesarin maksumuurin takana oleva artikkeli: "Suomen paras puhelinliittymäkauppias ja tienaa enemmän kuin toimitusjohtaja" https://www.hs.fi/ura/art-2000006333372.html
"Tuntiteho mittaa puhelinliittymien myyjien paremmuuden, ja siinä Joonas Lahti, 24, on selvä ykkönen. Sinnikkyys yhdistettynä periksi antamisen taitoon tekee hillitystä nuoresta miehestä Suomen parhaan. ”Joonas voisi myydä mitä tahansa”, sanoo esimies.
Hyllyjen välistä putkahtaa ihminen. Hän on ammattikielellä kylmä kontakti. Puhelinliittymiä kauppaavalle myyjälle kylmä kontakti tarkoittaa tuntematonta asiakasta, joka ei lähtökohtaisesti halua ostaa mitään."
...
Juuri todistin sukulaisen menneen vipuun näiden Elisan "parhaiden kauppahenkilöiden" kanssa. Teknisesti lahjattomalle henkilölle myytiin "väkisin" älykello. Henkilö, joka hädin tuskin tajuaa kaukosäätimestä oleelliset napit. Hieman suututtaa eikä tämä edes ollut ensimmäinen kerta. Tuskin viimeinnenkään. Sitten kun kauppoja peruttiin, ostajaa syyllistettiin, että "henkilö, jolta kysyit älykellosta - hänen kellonsa on varmaankin rikki." 
Näiden myyntitykkien soittelun estäminen maksaa Elisalla 2e/kk. 