Nojanalle kirjoitti:Jarcco kirjoitti:PW kirjoitti:...
Kansalaisadressi tappajasepelin kieltämiseksi 
Allekirjoittaisin
Sepeli on minulla suurin syy miksei innosta pyöräillä talvella. Vähät ajelut hoituu pystypyörällä jossa on ikivanhat renkaat jotka näyttävät kestävän paremmin.
Mutta millä liukkautta sitten torjuttaisiin? Hiekalla vai suolalla?
https://yle.fi/uutiset/3-11154633 Miten olisi , jos tätä .
Kaksinainen hyöty .
Tuo Kaliumformiaatti, eli muurahaishapon suola toimii hyvin jään sulattajana, hajoaa maassa kaliumiksi, hiilidioksidiksi ja vedeksi, eikä siis haittaa pohjavesiä, mutta on kallista. Siksi sitä yleensä käytetäänkin vain tehostetun aurauksen kanssa yhdessä.
Tehostettu auraus tarkoittaa käytännössä pyöräteiden koneellista harjaamista, jolloin tien pintaan ei kerry pakkautunutta lumikerrosta ja pinta on siksi liukas vain hetkittäin. Keväällä ensimmäiset aurinkoiset kelit sulattavat ja kuivattavat tuollaiset tiet, ne lämpiävät auringossa muuta maastoa lämpimämmäksi ja pysyvät kevätkaudella kuivana ja jäättömänä ilman suolausta. Olennaista tässä on siis tuo harjaus.
Olen johonkin kirjoittanut, mutta kirjoitan uudelleen. Automaattinen kelviharjakoneen kehittäminen maksaisi itsensä takaisin todella äkkiä. Kelviä on helppo seurata automaattisesti, paljon helpompi kuin automaatti-imurin kulkea imuroimassa huonetta. Jälkimmäisiä on jo paljon, edellisiä ei vielä missään. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma