janx kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Mutta eihän tätä totuutta kestä kukaan...
Eikä tarvitsekaan. Sanoitko juuri, että kansallinen rokoteohjelma voitaisiin vetää vessasta alas? Antaa vaan lapsien kuolla kuten on tapahtunut vuosisatoja ennenkin. Uusien ja huonosti testattujen rokotteiden kriittisyyden ymmärrän, mutta tätä en.
Edit: Esim. influenssarokostusta en ole nähnyt tarpeelliseksi, mutta entäs rabies tai jäykkäkouristus? Oletko siis jättänyt ne ottamatta kuten saarnaat?
Tässä on se perustavanlaatuinen katsomusero. Sinä katsot asiaa yksilön näkökulmasta ulospäin ja minä katson ulkoapäin koko maapalloa. Ne ratkaisut mitkä ovat kyllä yksilön etu lyhyellä aikaa, eivät ole (läheskään) aina yhteisön etu pitkässä juoksussa. Aikuisiässä en ole vapaaehtoisesti ottanut yhtään piikkiä, mutta puoliväkisin lääkäreiden ja työpaikan pakottamana on ollut suostuttava, että yhteistyö on voinut jatkua. Yksilö -myös minä- takertuu aina kuolemanpelon edessä pienimpäänkin oljenkorteen jotta henkikulta säilyisi, mutta se ei estä minua näkemästä kokonaisuutta. Ihmisiä on liikaa, se on kiistaton fakta. Onko siihen parempaa ratkaisua kuin luonnonvalinta? Mitä ylikansoitukselle pitäisi tehdä?