Mä oon kans ajanu voimansiirron kerralla loppuun ja vaihtanu kaikki kun alkaa jostakin hyppiin. Enkä yleensä edes pese koskaan, uutta öljyä vaan 500km tai parin kuukauden välein.
MP pojat sanoi aikoinaan että jos se ei sotke eikä kerää likaa niin on yhtä huono kuin ei voitelua ollenkaan Sitä hain tuolla että jos ois vertailutulosta ettei nyt sitten kulu hirmu kyytiä kun pysyy noin puhtaana.
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mä oon kans ajanu voimansiirron kerralla loppuun ja vaihtanu kaikki kun alkaa jostakin hyppiin. Enkä yleensä edes pese koskaan, uutta öljyä vaan 500km tai parin kuukauden välein.
MP pojat sanoi aikoinaan että jos se ei sotke eikä kerää likaa niin on yhtä huono kuin ei voitelua ollenkaan Sitä hain tuolla että jos ois vertailutulosta ettei nyt sitten kulu hirmu kyytiä kun pysyy noin puhtaana.
Ainakin on ollut ketju äänetön, ei pintaruostetta ja hyvin rullannut. Clean ridella pintaruoste pakotti uudelleenkäsittelyyn viimeistään, mutta kitinä jo yleensä aiemmin.
Pistää vaan uudet ja käytetyt samaan naulaan roikkumaan niin on hyvin helppo nähdä ihan ilman mitään työkaluja ketjun venymä. Jos esim 100 lenkin matkalla ketju on yhden lenkin vanhaa pidempi on venymä prosentteina..
Ei kerro venymä Rexin toimivuudesta, jos on ajettu ensin 7 kk Clean Ridella ja sitten 5 kk Rexillä, kun ei ole mitään vertailumittaa, paitsi uusi ketju kaupassa. Olisi pitänyt vaikka mittanauhalla mitata samalla kun siirryin Rexiin!
Kaveri toi pyöränsä korjattavaksi. On kuitenkin niin uutta mallia, että siinä on 9-lehtinen takapakka. Käykö siihen tavallinen halpa 8-lehtisen ketju, vai pitääkö olla jotain hienoa ja kallista, jotta mahtuu.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onpa älytön ero hinnoissa. 8-pakka ja siihen sopivat ketjut maksaa vain puolet vastaavanlaatuisesta 9-pakasta ja ketjuissa erona on 3-kertainen hinta.
Kuka sitä yhtä vaihdetta kaipaa niin kovasti, että on valmis uhraamaan siihen noin paljon. Joo, ymmärrän kyllä ne, jotka hifistelee ja tavoittelee yhden etulehden helppoutta, mutta jos etulehtiä on enemmän, miksi se 9 niin tarpeen olisi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onpa älytön ero hinnoissa. 8-pakka ja siihen sopivat ketjut maksaa vain puolet vastaavanlaatuisesta 9-pakasta ja ketjuissa erona on 3-kertainen hinta.
Kuka sitä yhtä vaihdetta kaipaa niin kovasti, että on valmis uhraamaan siihen noin paljon. Joo, ymmärrän kyllä ne, jotka hifistelee ja tavoittelee yhden etulehden helppoutta, mutta jos etulehtiä on enemmän, miksi se 9 niin tarpeen olisi.
Riippuu paljon siitä mistä ostaa. Meillä liikkeessä 6/7/8v ketju 15e, 9v 22e, 10v 27e
Takapakat: 8v 25e, 9v 30e
Älytöntä, 12 viikkoa edellisestä merkinnästä ja edellisestä voitelusta - edelleen arkipäivittäin 6 km työmatka-ajoa ja sen verran harrasteajoa, että 50 km tulee varmasti viikoittain täyteen.
Eikä mitään tarvetta ketjun voiteluun eikä puhdistukseen tai rataspakan pesuun!
Mulla ehkä vajaa tonni takana Rexillä eikä kitise. Ei myöskään näyttäisi keräävän pahemmin roskaakaan. Hiekkatiellä ajoa ei kauheasti ole, pääosin kurvailen asfaltilla. Joka lenkillä kuitenkin reilu kilsaa hiekkatiellä, kun semmoisen varrella asun.
Aika hyvin se on työnsä hoitanut, vaikka mulla ei hirveästi ole mitään vertailukohtaa.
Ei vielä olis tarvetta, mutta voidellaan nyt sitten elokuun alun kunniaksi. Voiteluväli siis 17 viikkoa!
Ja ketju pakkoineen on edelleen pesemättä häikäisevän puhdas!
Kilometrejä vähintään 50 km x 17 = 850 km
Syssymmällä nähdään mitä käy, kun kilometrimäärät lisääntyvät. Päivittäinen työmatka-ajo on jatkossa 16 km, viikossa tulee siten 80 km työmatka-ajoa, ja vähintään 20 km hupiajoa.
Parafiinit hukassa ja kattilakin taisi mennä muutossa roskiin. Yllättävä voitelun tarve ja Rexin kätevä saatavuus lähimmästä Prismasta johtivat heräteostokseen.
Jälkeenpäin ajatellen taidan sijoittaa saman summan uusiin ketjuihin, pari pakettia 8-ketjua kuljettaa varmaankin pyörää aika pitkälle. Ja se sotku, voi elämä. Verrattavissa öljyn käyttöön ketjussa, johon en aio palata ikinä. Myös nojakin ketjun voiteluun käytetty aika lähentelee parafiinin käytön vaatimaa aikaa. Eli ovat siis kehittäneet tuotteen jossa on öljyn ja vahan huonot puolet sekä posketon hinta. Ei jatkoon.
Lastenvaunujen kitinät valmensi kylläkin hyvin, harmi vaan että muuta käyttöä en meinaa keksiä.
Parafiinit hukassa ja kattilakin taisi mennä muutossa roskiin. Yllättävä voitelun tarve ja Rexin kätevä saatavuus lähimmästä Prismasta johtivat heräteostokseen.
Jälkeenpäin ajatellen taidan sijoittaa saman summan uusiin ketjuihin, pari pakettia 8-ketjua kuljettaa varmaankin pyörää aika pitkälle. Ja se sotku, voi elämä. Verrattavissa öljyn käyttöön ketjussa, johon en aio palata ikinä. Myös nojakin ketjun voiteluun käytetty aika lähentelee parafiinin käytön vaatimaa aikaa. Eli ovat siis kehittäneet tuotteen jossa on öljyn ja vahan huonot puolet sekä posketon hinta. Ei jatkoon.
Lastenvaunujen kitinät valmensi kylläkin hyvin, harmi vaan että muuta käyttöä en meinaa keksiä.
Taisit laittaa vähän liikaa ainetta - pullo on pieni syystä