Mulla on tulevassa pyörässä ontot kammet . Niissä on kierteille sellaiset adabterit , jotka on ilmeisesti kierelukitu ja vastapuolella mutteri .
Tätä systeemiä käyttävät jotkut kammen valmistajat . Asiaan siis , onkohan noita saatavan jostain , vai ovatko vain valmistajien omia tekeleitä .
Näitä ei ole tarkoitus lyhentää , saavat olla vaihteeksi 175
Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
tm kirjoitti:tm kirjoitti:jviirret kirjoitti:Poikkihan se on, kahdesta kohdasta. Joko polkiessa nitkunut kun on keskeltä "tyhjän päällä" ja/tai avatessa katkennut kun on toisesta päästä jumissa polkimen akseliin ja toisesta kiinni kammessa.
Paljokohan tuon holkin vahvuus on heikoimmasta kohdasta kierteen pohjista mitattuna?
Joo on katkennut keskiosa kokonaan poikki...
Missä pyörässä/pyörissä käytetty ja osaatko arvioida paljonko ajettu? Montako kertaa polkimia irroteltu? Yritän tässä vaan kartoittaa syitä ja taustoja, en syyttää käyttäjää.
Jos nuo holkin päät saisi irti, niin pystyisi korvaamaan uudella holkilla. Noissa kammissa taisi tuo ontto osuus olla iso verrattuna kokonaispaksuuteen -> joutuu holkki kovemmalle. Ja holkki on seinämävahvuudeltaan ohut. Eli ei välttämättä uusi samanlainen holkkikaan kestä kauempaa... eli jokusen vuoden.
Selailin viestiketjua taaksepäin, viestin #321 kohdalla aletaan käsitellä näitä kyseisiä kampia (PW, elok. 16, 2016).
Olivat ensimmäiset ontot kammet, ja kampien seinämävahvuus luokkaa 3 mm -> iso ontto osuus keskellä. Tällaiset holkit ei selvästikään kestä tuommoista. Holkkien seinämävahvuus on todella pieni. Nämähän on alunperin tarkoitettu rikkoutuneiden kierteiden korjaamiseen umpikammissa.
PW, mitäs jos lyhentelen sulle Sram S600:t tilalle? Jos ok, niin lähetä nuo rikkoutuneet mulle ”tutkimuskäyttöön”.
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
tm kirjoitti:tm kirjoitti:tm kirjoitti:jviirret kirjoitti:Poikkihan se on, kahdesta kohdasta. Joko polkiessa nitkunut kun on keskeltä "tyhjän päällä" ja/tai avatessa katkennut kun on toisesta päästä jumissa polkimen akseliin ja toisesta kiinni kammessa.
Paljokohan tuon holkin vahvuus on heikoimmasta kohdasta kierteen pohjista mitattuna?
Joo on katkennut keskiosa kokonaan poikki...
Missä pyörässä/pyörissä käytetty ja osaatko arvioida paljonko ajettu? Montako kertaa polkimia irroteltu? Yritän tässä vaan kartoittaa syitä ja taustoja, en syyttää käyttäjää.
Jos nuo holkin päät saisi irti, niin pystyisi korvaamaan uudella holkilla. Noissa kammissa taisi tuo ontto osuus olla iso verrattuna kokonaispaksuuteen -> joutuu holkki kovemmalle. Ja holkki on seinämävahvuudeltaan ohut. Eli ei välttämättä uusi samanlainen holkkikaan kestä kauempaa... eli jokusen vuoden.
Selailin viestiketjua taaksepäin, viestin #321 kohdalla aletaan käsitellä näitä kyseisiä kampia (PW, elok. 16, 2016).
Olivat ensimmäiset ontot kammet, ja kampien seinämävahvuus luokkaa 3 mm -> iso ontto osuus keskellä. Tällaiset holkit ei selvästikään kestä tuommoista. Holkkien seinämävahvuus on todella pieni. Nämähän on alunperin tarkoitettu rikkoutuneiden kierteiden korjaamiseen umpikammissa.PW, mitäs jos lyhentelen sulle Sram S600:t tilalle? Jos ok, niin lähetä nuo rikkoutuneet mulle ”tutkimuskäyttöön”.
Sehän tietysti käy. Lyhennä vaikka 115 millisiksi
Nää oli katkenneessa nojakissa (Piirakka 3), ei sillä paljoa ajettu. Ei oo mitään muistikuvaa oliko nää sitä ennen jossain pyörässä? Mutta ei niissä kauheen monia polkimia oo voinu olla.
Eikä ollu tarkotus moittia huonosta työstä, koekappaleethan nää olikin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
tm kirjoitti:PW, mitäs jos lyhentelen sulle Sram S600:t tilalle? Jos ok, niin lähetä nuo rikkoutuneet mulle ”tutkimuskäyttöön”.
Onko sulla useempi aihio jemmassa?
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Pastori kirjoitti:tm kirjoitti:PW, mitäs jos lyhentelen sulle Sram S600:t tilalle? Jos ok, niin lähetä nuo rikkoutuneet mulle ”tutkimuskäyttöön”.
Onko sulla useempi aihio jemmassa?
Näkyi noita neljät olevan jemmassa, joista yhdet menee nyt PW:lle.
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
PW kirjoitti:...Lyhennä vaikka 115 millisiksi
...
Oho, nyt mennään ihan uudelle kymmenluvulle . Taitaa olla Tepon kampipajan historiassa vasta toiset alle 120-milliset.
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
tm kirjoitti:PW kirjoitti:...Lyhennä vaikka 115 millisiksi
...
Oho, nyt mennään ihan uudelle kymmenluvulle
. Taitaa olla Tepon kampipajan historiassa vasta toiset alle 120-milliset.
No, kinnerissä on jo 120 milliset, ni pitää kokeilla johonkin 5mm lyhyempiä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Tee mulle samanlaiset kuin Petrille, tulee niinkuin sarjana. Mä voin lähtee tähän kilpavarusteluun ja lyhentää kans viidellä millillä. Huh. Mun normaali onkin ollut 120 millii. Sit samassa postissa meille Itä-Suomeen ja säädetään täällä homma loppuun?
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Pastori kirjoitti:Tee mulle samanlaiset kuin Petrille, tulee niinkuin sarjana. Mä voin lähtee tähän kilpavarusteluun ja lyhentää kans viidellä millillä. Huh. Mun normaali onkin ollut 120 millii. Sit samassa postissa meille Itä-Suomeen ja säädetään täällä homma loppuun?
Kyllähän tuo sopii, kiitos tilauksesta! Molemmille siis 115 mm. Postitus PW:lle, kulkeutunee sieltä...
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Lyhentelin edellä mainitut 115 mm kammet PW:lle ja Pastorille:
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Alkaa käydä jo varsin kätevästi. Ammattimiehen otteet.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Läskipystärin vasemmasta kammesta on mennyt poljinkierteet. Onkos kenelläkään kokemusta pysyykö liimalla/kemiallisella metallilla kiinni? Talviloma olisi ensiviikolla ja tekisi mieli jostakin syystä ottaa pyörä mukaan mökille. Hiekkatie varmaan vielä siinä kunnossa, että kapearenkaisella hankala ajaa.
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 967
- Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Saako sitä siihen niin kiinni, että sen saa sitten vielä joskus irti vai onko pienempi riesa uusia se kampi nyt? Toki jos lyhynnetty malli, niin ei taida osua toimitusajan puitteisiin...
Varmaan jollain liimalla tai vastaavalla saisi kiinni, mutta lähteekö sitten enää ilman porakonetta pois? Onko jengat siinä kunnossa, että pitoa ei ole yhtään?
Nojapyörätön kurvailija.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
Ota varakampi toisesta pyörästä. Vasen on helppo.
Kannattaa esilämmittää ennen irrotusyritystä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Kampien lyhentäminen ja keskustelua lyhyistä kammista
On joku muu kuin nelikantti. Myyjän mukaan tarttee jonkun erikoistyökalun. En ole sen koomin jaksanut tutkia. Pitäisi kai...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...