Moi,
olen tuon uuden "Appelsiini" kinnerin takana
.
Mulla oli pitkään tänne tunnarit hukassa joten olen pitänyt radiohiljaisuutta.
Rakensin 2009-2010 talvella sähkökinnerin, johon sain sponsoriksi "Appelsiinin" (http://www.appelsiini.fi).
Rakennusvaiheesta löytyy jonkin verran kuvia sepustuksineen facebookin "Velomobiles— Coroplast" -ryhmästä, jos jotakuta kiinnostaa.
Itse ajoneuvon kuvaaminen pitäisi varmaan tehdä toisessa topicissa, mutta lyhykäisyydessään kinnerini muodostuu seuraavista osista: Savenmaan "Alku" trike 20/28, Chrystalyten sähkötekniikasta (4011 moottoripaketti), Bilteman suksiboksista ja vikuprop kennolevystä. Loppu on sitten näiden yhdistämiseen käytettyä pikkuosaa kuten alumiinilistaa, pop-niittiä ja pulttikiinnituksiä.
Jos reilu viikko sitten huomasitte Vartti lehdestä lukijakuvan, niin sama peli kyseessä.
Ekat 500km on takana ja paljon on hämmennystä aiheutettu
. Ensikokemuksista voisi sanoa, että ajaminen on erittäin hauskaa puuhaa ja auto on saanut jäädä "siitepölyttymään" aika rauhassa talliin. Kinnerriin sähköapu on verraton lisä. Ylämäet pärjää normipyöräilijöiden kanssa ja tasaisella mennään kevyesti. Jos tavoite on korvata autokilometrejä, sähköavusteisuus tuo riittävän helppouden ajoon. Itseasiassa en varmasti ajaisi kinnerillä ilman sähköapua, mielestäni siinä ei ole mitään järkeä kun tavallinen kevyt pyörä toimii siinä paljon paremmin.
Sähkökinnerillä ajoa pitäisi oikeastaan verrata avoautoiluun. Ainoa ero on, että päästöt ovat prosentin luokkaa sähköautonkin päästöistä
ja hajuttomuus ja meluttomuus tulevat normiautoon nähden kaupanpäälle. Niin ja jos haluaa Ferraria vastaavan huomioarvon, niin tuleehan siinä sekin kaupanpäälle 
Huonot puolet liittyvät pyörätiestön paikoitellen huonoon kuntoon. Oma peli kun on jousittamaton, isot kuopat ovat melko epämiellyttäviä. Ilmatilallaan helpotusta tuovat 40mm/20tuumaa eturenkaat ja 38mm/28 tuumaa takarengas. Lisäksi tekisi mieli kirota ne suunnittelijat, jotka ovat keksineet ne suojateiden painonapit ja niiden sijoituksen. Suurimpaan osaan niistä itselläni ei ole mitään mahdollisuutta kurottautua kun ne on sijoitettu joko liian ylhäälle tai siten, että koko keula olisi ajoradalla jos ajaisin napille asti.
Parasta tässä on ollut ihmisten antama palaute; 95% prosenttia hymyilee kohdatessan ja loput 5% ovat hämillään. Hämmentyneelle pikkupojalle vilkuttaminen takaisin antaa palkkioksi leveän hymyn 
Timo