Hyvää vappua foorumille.
Kausi 2. alkamassa ja Byfåneen tuli tehtyä talvella melko iso päivitys sähköpuolelle.
Nyt moottorin kommutointi on sini muotoinen ja se vieläpä pyrkii yksinkertaistettuun FOC:in "field oriented control"
Integroin hall anturit vaihekulmalle sekä samalla lisäsin oman sesorin/magneetin pyörintä nopeudelle sekä lämpötila sensorin käämille.
Controllerina on Kunteng 6-FET malli, jonka firmis pohjautuu https://github.com/stancecoke/BMSBatter ... s_firmware jota olen muokannut moottorissa olevan 60° senorien välistä kulmaa vastaavaksi. Lisännyt sen lähetämään näytölle myös kadenssin ja moottorin lämmön. Mittauksista päätellen kommutointi näyttää oikein kelvolle huomioiden hinta ja foc kulma pysyy melko nätisti lähellä optimia 90° (oranssi trendi) keltaisen kursorin kohdalla astuu akku virran rajoitus peliin (13A) foc = @80°
Asennuksen osalta olen pyrkinyt karsimaan näkyvää johdotusta viemällä niitä rungon sisällä. Controlleri tuli pois vanhasta suoja pussista paremman jäähdytyksen vuoksi ja löyti uuden paikan rungon ja penkin välistä, vanha suoja pussi toimii nyt ainoastaan liittimille jotka ovat nyt kivasti poissa silmistä ja paremmin suojassa. Samalla uusi 48V akku https://em3ev.com siirtyi tarakalta alas penkin alle. Painopisteen kannalta parempi, mutta vähän hirvittää iskut kuopista (jousittamaton keula) siksi olen laittanut pienet sidonta liinat asennusta varmistamaan. Haluaisin löytää kumiset remmit, kuin kuorma rullakoissa... joissa on metalliset koukut päissä, mutta noin puolet kapeammat 20-30mm. (ei ole löytynyt ehdotuksia?)
Kahvoissa kokeilen noita Ergon GP5:n nousu kahvoja (näyttää hassulle, mutta nojapyörällä ei voi välttyä siltä muutenkaan ) Pitemillä lenkeillä olen kaivannut otteen vaihtamista.
Vielä kun posti toi suuremman 180mm jarrulevyn eteen... totetesi vaimokin ettei tossa ole enää mitään alkuperäistä paitsi penkki
Siihenkin huvittaisi kokeilla Comfort mallia jossa on vähän enemmän sivu tukea. jos jollain on ylimmääräisenä niin minulle voisi vinkata
torneol kirjoitti:Tepa76 kirjoitti:Ensimmäinen 1000km meni muuten puhki
Jokos on toinen tonni puhki? Miltä on Gaucho tuntunut?
Hyvälle tuntuu.. ainut miinus on joustokeulan puute, sitä kun on hieman vaikee makuulta keventää tulevaa töyssyä Viime kauden osalta jäätiin vähän 1500km paremalle puolelle.
Lopputalvesta kun pyörä oli taas nipussa olen polkenut jarruvastuksella noin 20 tuntia. Nyt muuten kun vauhtia saa halutessaan melkein puolet lisää olisi ehkä kuvaavampaa puhua ajasta kuin matkasta!
Nyt rupeaa lämpötilat olemaan mulle riittävät vielä kun tuulet kääntyy lämpimän puolelle niin pääsee kunnolla tien päälle.
Teemu