Avaan nyt moderointiani Facebookissa. Kun minulle selvisi (en selvittänyt tätä itseasiassa itse, vaan ohimennen mainitsin eräällä keskustelukanavalla, että hö, kun tämä palvelu ei toimi), että domain on maksamatta, ryhdyin toimenpiteisiin. Ilmoitin henkilölle X, joka ilmoitti henkilölle Y. On tapahtunut niin, että henkilö Y on reagoinut yhteydenottoihin vasta viikkojen kuluessa. Tästä epämääräinen aikamääritys korjaantumiselle. Jälkikäteen mietittynä olisin voinut olla selkeämpi, mutta en ollut. Otin taktiikaksi toimia pahimman skenaarion mukaan ja pyrin pysäyttämään julkisen arvailun viasta, jotta domain pysyisi varmasti meidän käytössä. Domainivarkaudet eivät ole harvinaisuus. "Mitä ihmettä – ruotsalaisfirma kaappasi urheilutähtien ja poliitikkojen nettiosoitteet?"
nojapyorafoorumi.fi ei ehkä ole suuren suuri julkimo Suomessa, mutta se on Ainoita nojapyöriin liittyviä jossain määrin tunnettuja (sosiaalisia) medioita, joka ei pakota tekemään tunnusta suuriin ylikansallisiin palveluihin, ja vuosien PR-markkinoinnin tulos lajille. Tarrat tuleen ja tuhkauurna takan reunalle? Ajattelin, että ei käy. 
wwhv: Nyt kun kuvailit viestiäsi, niin ilmeisesti laitoin myös sinulle Facebookissa moderointini jälkeen yksityisviestiä, jotta et olisi ymmärtänyt toimintaani väärin. Olen pahoillani siitä, että se ei ehkä tavoittanut sinua. Moderoinnin tarpeen katson edelleen tarpeelliseksi, mutta siinä ei ollut mitään viestisi sisältöön tai kirjoittajaan liittyvää loukkaavaa päämäärää. Facebook ei vaan ole kovin hanakka kertomaan näistä "tuntemattomista" lähteistä tulevista viesteistä. Ne, jotka minut tuntevat tietävät, että diktatuuri ei ole tapani toimia. Otin sanavalinnoistasi sen verran kipinää (kyllä eilinen oli muutenkin huono päivä), joten kerron siitä vasta nyt, kun ymmärsin yhteyden Facebookiin ja tänne.
Infosin asiasta myös joitakin yksittäisiä henkilöitä, mutta en luonnollisesti kaikkia ihan käytännön syistä. Erityisesti Facebookin viestiketjun aloittajalle Nojanallelle laitoin viestiä, jotta hän ei ihmettelisi asiaa ja viestin katoamista. Yhdistys ja mahdollinen komitea selventänee, miten jatkossa toimitaan, kun ongelmia huomataan. Joku muu palvelu sen pitää olla kun tämä foorumi - ja ennen kaikkea joku muu kuin yksittäinen henkilö.