Saksalaiset puuhasivat tällaiset pelastuskortit kinnereihinsä. Pitäisikö meidänkin?
Onko pelastustoimella riittävästi tietoa?
TorVelo
Saksalaiset puuhasivat tällaiset pelastuskortit kinnereihinsä. Pitäisikö meidänkin?
Onko pelastustoimella riittävästi tietoa?
TorVelo
Flevobike Orca, Nojasoutuvene Salubris
Vaikuttavat hyviltä ohjeilta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mä voin järjestää kuvat ja graffat, jos joku hoitaa tekstit.
Pastori kirjoitti:Mä voin järjestää kuvat ja graffat, jos joku hoitaa tekstit.
Ok, tehdään sellaiset. Minä voin kyhätä tekstejä. Nehän voi vaikka aluksi kääntää tuosta suoraan suomeksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Saksassa oli foorumilla tilausketju josta hankkivat laminoidut kortit. Ne sitten ripustettiin kinnerin sisäpuolelle ja ulkopintaan tuli opastava tarra.
Olisi hyvä saada joku pelastustoimen aktiivi mukaan. Olin kauan sitten kyllä kotikyläni pelastuslautakunnassa, mutta kontaktini taitavat olla kaikki jo eläkkeellä.
Tiedossani on yksi kirjapaino, joka pystyisi laminoidut kortit tekemään.
Yritin saada tanskalaista velomobiilikauppaa, Velomobilcenter.dk, aktivoitumaan. Hehän edustavat lähes kaikkia velomerkkejä, ja pohjoismaisena toimijana tehtävä oikeastaan kuuluisikin heille. Taidetaan kuitenkin elää aika niukkoja aikoja. Joku sponsori voisi kyllä hyötyä pienestä mainoksesta.
Kuva-ainesto voisi olla joko yleisluonteista niin, että kelpaa kaikkiin kinnerimalleihin, tai sitten eri perustyypeille voisi olla omat kortit.
Siitä Velowagonin tapauksesta tuli pelastajien tietämättömyyteen liittyviä kauhukuvia mieleen. Mitäs jos Saukki tekisi videon aiheesta "Pelastus- ja ensiapu velomobiilionnettomuuksissa? Tuo klossien irroitus ja rankalaudan käyttö uhrin siirrossa pääkohtina.
TorVelo
Flevobike Orca, Nojasoutuvene Salubris
Pitäis varmaan erotella jalkareiälliset (Quest, Strada, QV...) ja sitten ne missä on huoltoluukku keulalla (DF, Alpha7) Mun mielestä sen keulaluukun voi opastaa särkemään. Siis esim. sairaskohtauksen tapauksessa, jos kinneri ei ole valmiiksi pillunpäreinä kolarin takia ja halutaan välttää sitä, että palokunta leikkaa koko vekottimen halki klosseja etsiessään.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Mahe kirjoitti:Pitäis varmaan erotella jalkareiälliset (Quest, Strada, QV...) ja sitten ne missä on huoltoluukku keulalla (DF, Alpha7) Mun mielestä sen keulaluukun voi opastaa särkemään. Siis esim. sairaskohtauksen tapauksessa, jos kinneri ei ole valmiiksi pillunpäreinä kolarin takia ja halutaan välttää sitä, että palokunta leikkaa koko vekottimen halki klosseja etsiessään.
Milläs se keulaluukku tavallisesti avataan?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Siinä on 10 kuusiokoloruuvia. Sen aukasee kyllä nopeasti jos on oikea avain, hätätilanteessa ei välttämättä löydy.
Itse asiassa, Alpha7:ssa taitaa olla velcro & magneetit, tai jotain, eli sen luukun saa auki ilman työkaluja, jos oikein muistan. Noita ei taida suomessa olla vielä yhtään.
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo