
Jos joskus on jotain kysyttävää siitä, niin yritän vastata. Ajoin sillä reilut 15 000km. Myydessä mukana meni muistaakseni 25Ah lipoja, kolme laturia ja kaksi uudehkoa virtalähdettä. Jos joskus haluat myydä sen takakiekon, niin voisin ostaa sen takaisin. Jos haluat vaikka kokeilla toisenlaista moottoria. Jos sillä alkaa ihan ajamalla ajaa, niin siihen penkkitilaan kannattaa upottaa ehkä sellainen kunnon nojakkipenkki. Parempi selälle pitkän päälle.
Takakiekon asento kannattaa tarkistaa suoraa takaapäin katsoen, se alkoi olla hiukan kallellaan loppuaikana kun ne dropit alkoivat hieman taipua. Rasittaa tarpeettomasti takakiekkoa jos se ei ole juuri pystysuorassa. Osittain myin sen siksi koska isännöitsijä lukitsi portin kadulle niin, ettei mikään 85cm leveämpi enää päässyt sisäpihalle. Eivät myöskään siis lastenvaunut tai kuormapyörät. Sitä oli tossa kadulla vähän ikävä säilyttää. Voin laittaa kuvan siitä munalukkovirityksestä joskus. Sillä on käyty Alavuden Tuurissa, Jämin lentokentällä ja Kotkassa.
Juuri myin 29. moottoripyöräni, nyt on taas suunnitelmat auki. Kakkosversio olisi valmiina päässä, jos innostuisi. Siitä tulisi täysin erilainen. hieman houkuttelisi myös tehdä tuosta klassisesta muodosta uusi kakkosversio hifipenkillä, kunnon eturipustuksella ja takajousituksella. Rahatilanne sallisi uuden teon vaikka heti. Helsingissä on nykyään hieno firma, josta saisi käytännössä lähes kaikki sähköprujut: https://akkutehdas.com/
Siinä mielessä olisi helpompaa, vaikka ehkä lipoihin päätyisin vieläkin. Käytin niitä 15 vuotta, ovat niin tuttuja. Nykyään niitäkin saa sellaisissa 10Ah/6S, tai jopa 25Ah/6S-paketeissa. Ei enää sitä kahdenkymmenen akun virittelyä, vaan vain 1-2 pakettia ja yksi laturi. Pääsee samalle tasolle käyttöystävällisyydessä kuin muiden akkujen kanssa, kun vain huolehtii turvallisuudesta. Se valosähköjärjestelmä on 12V.
Se eturipustus mulle on se heikko paikka, jos uuden tekisi. En ole kovin hyvä valmistamaan sellaista. Hienoa nähdä, että se pääsi taas tien päälle. Sinne se kuuluu. Se alumiininen ohjausputki oli ennen nelimoottorisen, kolmimetrisen skaalalennokin siiven pääsalko. Se on kiertänyt Paattisten lennokkikenttää sadan metrin korkeudessa täyden ohjelman. Ostin sen Alppi-Raudasta. Kaikki liimasaumat on vedetty Erikeeper-Plussalla.