Tähän voisi auttaa laadukkaammat jarruvaijerit.
Ääni tälle. Halvoissa "kuivissa" markettivaijereissa pelkkä voitelu lisää jarrutustehoa ainakin tuplaksi.
Tähän voisi auttaa laadukkaammat jarruvaijerit.
Ääni tälle. Halvoissa "kuivissa" markettivaijereissa pelkkä voitelu lisää jarrutustehoa ainakin tuplaksi.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Itse hankin jotkut ihan merkkivaijerit joita kehuivat juuri Spyre jarrujen kanssa toimiviksi. Tilattuna ihan kohtuullisen hintaiset olivat muistaakseni.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Fibrax merkkisiä PTFE pinnattuja tandemin vaijereita olen käyttänyt, riittää pituus ja laatu. Hintakin oli jotain vitosen kappale aikanaan paikallisessa pyöräkaupassa.
Pentti M Reku kirjoitti:PTFE pinnattuja tandemin vaijereita olen käyttänyt, riittää pituus ja laatu. Hintakin oli jotain vitosen kappale aikanaan paikallisessa pyöräkaupassa.
Mullaki yks tommonen, voitin jostakin kisasta Kokkolan lowridessä 2008(tjsp?). Vieläkään en ole raaskinu mihinkään pyörään laittaa
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Pinnoitettua vaijeria koitin joskus, mutta siitä lähti se pinnoite irti ja muodosti mössöä, joka tukki vaijerin kuoren ja esti vaijerin liikkumisen
10tkm kesti ihan hyvin, kuoret jouduin vaihtamaan kun oli nitkunut jousituksen mukana poikki. Samat vaijerit olisi voinut laittaa mutta kun littaantuu satulan kiinnityspulttien alta niin ei mahdu pujotella kuorista läpi.
ukram2 kirjoitti:Pinnoitettua vaijeria koitin joskus, mutta siitä lähti se pinnoite irti ja muodosti mössöä, joka tukki vaijerin kuoren ja esti vaijerin liikkumisen
Ethän vain öljynnyt niitä? Sitä se pinnoite ei kestä. Pitää olla jotakin silikonipohjaista.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Härski kirjoitti:Letkee on peli!
Laitatko vielä detskukuvia yksityiskohdista. Esim jarru/ vaihdekava ja jousituksen linkusto taitaa olla tavallisuudesta poikkeavia, ja siten kiinnostavia.
Kiitti, pitää räpsiä lisää kuvia.
mhelander kirjoitti:Ei kumma että otti aikaa.. onhan tämä vaan niin paljon paremmin tehty kuin mun maasturi, toivottavasti ei sitten ajossa vaadi korjauskierroksia kovin montaa, omani on nyt "pomminkestävä" kun viimeiset takalinkuston bugit sain korjattua.
Nooh ajetaan nyt ensin kymppitonni. Tai edes tonni. Ennenku kehutaan paremmin tehdyksi.. sun maasturi on kyllä varmasti kokenut kovia Mutta aika vahvaa varmuuskerrointa on kyllä tämän pyörän laakeroinnissa käytetty
Muualta voikin sitten revetä
Vielä kun esim takavaihtajan vipu saapuisi kiinasta aina sanotaan että suosi kotimaista mutta kolminkertainen hinta heikosti motivoi tukemaan suomalaista verkkokauppaa.
Ja kiitokset hyvistä vaijeri vinkeistä, metsästys jatkukoon..
https://www.bike-components.de/en/Jagwi ... ll-p34498/
Löytyi hyvä ratkaisu tähän vaijeriongelmaan eikä lopu ihan heti kesken.. 50 metrin rulla jagwiren kuorta ja samalla valmistajalla oli yli 3 metrisiä vaijereita. Jarrutusvoimaa vaatii vieläkin enemmän kuin pystärissä mutta voi sanoa että hyvin jo pysähtyy. Kuitenkin vain 140mm levyt.