Hei,
Pari vuotta sitten "törmäsin" kinnereihin ensimmäistä kertaa netissä ja kiinnostuin hiukan. Sitten ajatus jäi taka-alalla. Tänä kesänä tuli taas hyvin tavallisella pyörällä poljettua tavaroiden kanssa pidempiä matkoja ja aloin pohtia löytyisikö tähän matkailuun joku helpompi tapa. Auto ei ole vielä vaihtoehto. Kaksi pyöräisenkin voisi päivittää 1990 luvulta parempaan. mutta nyt päädyin taas kinnereiden pariin ja Quattrovelo malli alkoi erityisesti kiinnostaa. Tilausajat ovat pitkiä, mutta kaikista löytämistäni videoista päätellen odotus palkitaan.
Katsellessani varusteluetteloa minua jäivät mietityttämään erityisesti jarrut. Muistelen, että laissa sanottiin joskus, että pyörässä pitää olla kaksi tehokasta erillistä jarrulaitetta jos siinä on enemmän kuin kaksi vaihdetta. Jäin miettimään, että kattaako perus konfiguraatio tuon vaatimuksen. Ymmärsin, että Quattorovelossa on edessä kaksi erillistä jarrua, mutta niitä käytetään yhdellä "jarrukahvalla". Foorumilla lienee asiantuntevia tai jopa Quattrovelon omistajia, joten olisi mukava kuulla kommentteja sekä saada tietoa jarruista joita Suomessa ajelevat käyttävät. Ja laki on oikeastaan toissijainen asia. Turvallisuus on oleellisempi asia. Omat pyöräreissut ovat suuntautuneet yleensä Mikkelin seudulta pohjoiseen ja jokunen yllättävän jyrkkä mäkikin on satunnaisesti tullut vastaan.
Olen kiinnostunut myös muista kommenteista Quattroveloon / kinnereihin liittyen. Itse harkitsen vahvasti Mountain drive lisävaihteiden hankkimista. Puoleen väliin mäkeä en haluaisi jäädä. Mutta pitänee vielä vertailla Quattrovelon ja nykyisen pyörän välityksiä ja miettiä tuntemuksia hiukan sitä kautta.
T:Heikki