ennen vanhaan henkilöautoissa oli roiskeläpät
estämässä kiveniskeytymisiä, siihen aikaan kun
tiet oli vielä suurelta osin hiekka/sorateitä.
Ja joku kotimainen firma teki (ellei tee edelleenkin) autoihin muovisia sisälokareita joilla sai suojattua nekin pinnat kivien ropinalta.
edit: lokari.fi
ennen vanhaan henkilöautoissa oli roiskeläpät
estämässä kiveniskeytymisiä, siihen aikaan kun
tiet oli vielä suurelta osin hiekka/sorateitä.
Ja joku kotimainen firma teki (ellei tee edelleenkin) autoihin muovisia sisälokareita joilla sai suojattua nekin pinnat kivien ropinalta.
edit: lokari.fi
Tuo oli siihen aikaan, kun autojen valmistajat eivät niitä laittaneet. Nythän ne ovat ainakin etupörien koteloissa ihan kaikissa autoissa.
Joskus näkee pyörissä sellaisia pyyhkijälokareita. Renkaan taakse aivan renkaan pintaa vasten on asennettu yhdellä lokarikaarella vaakasuora lyhyt lippa. Lipan sisäreuna pyyhkii renkaan puhtaaksi vedestä ja kurasta, varmaan myös sepelistä ja vaakapinta pysäyttää yläviiston liikkeen. Tuo toimisi varmasti myös kinnerissä. Takapyörään sellaisen asentaminen on helppoa, mutta varmaan sen saisi myös kääntyvään etupyörään, joskin se pitäisi kai ripustaa yksipuoleisena.
Nyt ei löytynyt kuvaa lippamallista, mutta tämä löytynyt näyttää vieläkin fiksummalta
pulloharjalokari.jpeg (24.45 KiB) Katsottu 5725 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Alkaa olla jo melkoisen ammattimaista jälkeä. Videot ovat sujuvia katsoa ja asiat asiat on kerrottu selkeästi. Hyvä Saukki!
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei ole velomobiilit oikeen talvipyöriä tosiaan, vaikka monta muuttujaahan asiassa on, niin kuin saukki videossa toi asiokkaasti esille. Joissain keleissä voi toimia ok, mutta pääasiassa kuitenkin niin ja näin jos lunta on tullut reilummin (vaikka olisi neljäkin pyörää )
Mutta hyvä ja informatiivinen video saukilta jälleen. Ei muuta kuin laitat ostaen tuon Pieterin myyntiosiossa kauppaaman sähkömoottorin talvikäyttöön ajatellen, siitä aiheesta saisi hyvin videoitakin
Ei ole velomobiilit oikeen talvipyöriä tosiaan, vaikka monta muuttujaahan asiassa on, niin kuin saukki videossa toi asiokkaasti esille. Joissain keleissä voi toimia ok, mutta pääasiassa kuitenkin niin ja näin jos lunta on tullut reilummin (vaikka olisi neljäkin pyörää )
Mutta hyvä ja informatiivinen video saukilta jälleen. Ei muuta kuin laitat ostaen tuon Pieterin myyntiosiossa kauppaaman sähkömoottorin talvikäyttöön ajatellen, siitä aiheesta saisi hyvin videoitakin
Kaikki on niin suhteellista. Minä olen ajanut sähköavusteisella Arcuksella nyt 5 talvea, eikä tulisi mieleenkään lähteä ajamaan talvella ilman katetta.
Minulle se sääsuoja ja lämpö ja ennen kaikkea turvallisuus on tärkeämpää kuin vauhti. Minulla on nastat kaikissa pyörissä, koska arvostan jarrutusmatkan lyhyyttä ehkä vähän enemmän kuin Saukki tuossa videolla Tasan yhden kerran olen täällä Vantaalla jäänyt kiinni lumeen, kun lunta tuli päivällä niin paljon, että aurat ei ehtineet ajaa ennen kotimatkaa. Toki minulla on matkaa vain n. 12 km suuntansa, mutta kaiken kaikkiaan Arcus on erinomainen talviajokki ja jos lunta on aamulla tullut yli 5cm, jään odottamaan seuraavaa päivää ja aurattuja teitä ja valitsen auton.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Kuten Artsi kertoi, Arcus on sähköavusteinen ja siksi se nopeus ei aivan niin matalaksi jää kuin pelkkänä luomuna polkeneella Saukilla.
Tämä on myös minun näkökulmani. Kinneri ja muutkin monipyöräiset lumessa huonosti rullaavat ajoneuvot hyötyvät talvikaudella paljon sähköavusta. Talvella kun tuo hikoaminen on aivan erilaista kuin kesällä paksujen vaatekerrosten takia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma