En myöskään ymmärrä KevY:n eli HPV-Finlandin ylläpitoa. Kokkolassa sovittiin kyllä viime vuonna että suoritetaan yhdistysuudistus, mutta ymmärrettävästi kukaan ei ole jaksanut asiaa ajaa eteenpäin.
Se että jotkut haluaisivat vanhan ajan KevY -toiminnan jatkuvan johtuu oman käsitykseni mukaan siitä että:
-jotkut vain rakastavat yhdistystoimintaa itsessään (mutta eivät ole valmiita antamaan panostaan siihen määräänsä enempää)
-jotkut eivät voi hyväksyä että nojapyöräilijöiden tiedonvälitys on yhden henkilön mielivaltaisuuden varassa ja tuskailevat kotonaan kuinka huono ja epäoikeudenmukainen järjestelmä foorumipohjainen keskustelu on -> heidän mielestään varmasti vanha sähköpostilista oli paljon parempi. Ehkä joku tälläkin hetkellä "varmuuskopioi" foorumia itselleen.
-jotkut tykkäävät että harrastusta ohjaa ns. kattojärjestö, jossa päätetään ns. yhteisesti koko maan yleisestä linjasta
Yllä oli ihmetykseni negatiivisesti purettuna. Olen nimittäin törmännyt vuosien saatossa monta kertaa tähän lowride.info vastaan KevY vastakkain asetteluun, jossa minusta/nuoresta polvesta/kilpapyöristä on usein tehty vihollinen, jota en ainakaan itse ymmärrä. Viihdyin aikanaan hyvin Eco-Tripeillä, aloitin vuonna 2002 vanhalla Optimalla ja otin osaa sillä konseptilla järjestettyjen tapahtumien järjestelyihin 2 kertaa. Siinä sivussa seurasin kuinka välillä aika onnettomasti aikuiset ihmiset voivat yhdistystä hoitaa (haukkua sähköpostilistoilla toisiaan ja spekuloida täysin turhista asioista). Ehkä siinä meni itselläni usko yhdistystoimintaan ja olin sitten tilaisuuden tullen mukana perustamassa tätä verkkoyhteisöä.
Täällä on kuitenkin aikalailla jokainen voinut keskustella itselleen sopivalla alueella ilman että on aina saanut turhia kommentteja kirjoituksiinsa. Ja varsinkin ydinkäyttäjien kesken yhteishenki on ollut todella hyvää!
Tälläisenään tämän keskustelufoorumin, näiden resurssien ja tieto määrien kanssa, on muiden toimijoiden todella vaikea lähteä enää kilpailemaan. Varsinkin nyt kun foorumi on "irroitettu" muusta lowride.infosta erilleen, on tämä suomen nojapyöräilijöiden keskustelukanavana aivan ykkönen. Jos joku ei tänne halua tulla periaatteesta tai oman ylpeytensä estämänä, vika on ihan omassa itsessään!