Onkos Pastorilla kuvauskopteri, kun oli kuvat molemmista risteyksista noin samantyyppisesti lintuperspektiivistä.
Olisi kiva katsoa tätä JOensuun liikennesuunnittelutilannetta hieman tarkemmin, mutta pitäisi tietää, mistä löytyy tuoreita karttoja keskusta-alueesta. Onkos teillä siellä Joensuussa ollut puhetta keskusta liikenteen muutosten suuntaviivoista. Varmaan on, kun uutisia tulee vähän väliä. Niistä ei vain saa oikein kokonaiskuvaa, kun kirjoitellaan aivan murusina ilman mitään kokonaiskuvan kertausta.
Lähinnä siitä syystä kyselen, kun kun toissapäivänä kävin tuolla Tampereen keskustassa paikoilla, joilla pyörittiin 90-luvun taitteessa ja haaveiltiin kävelykadusta, ja siitä, että Hämeenkatu rauhoitettaisiin yksityisautoilulta ratikkajärjestelmällä Saksan Karlsruhen tapaan.
Hittovie, oikein kyynel tuli silmään, kun muistelin noita haaveita, jotka nyt ovat -oikein korkojen kanssa- toteutuneet. Hämmentävintä oli se, miten lähellä nyt toteutunut on juuri sitä, josta 30 vuotta sitten puhuttiin tuolla, silloin Winston-nimisenä esiintyneellä, nykyisellä Oluthuoneella. Ainoastaan raideliikenne Kangasalle on enää toteutumatta noista haaveista.
Tämä huono, tärähtänyt kuva ei ole tuosta paikasta, josta varsinaisesti puhuin, vaan eiliseltä, kun olin käynyt joulutorilta ostamassa olutmakkaran ja kävelin viereiseen pubiin syömään sen oluen sen kanssa.
Käyn joku päivä nappaamassa kuvan Tuomiokirkonkadun kävelyalueesta. Nyt tuo Hämeenkatukin alkaa olla ratikkarytäkän jälkeen valmis ja todellakin, hieno siitä tuli. Takakeno taisi muutaman kuvan ottaa jo kesällä tuolta Kalevan korvilta, jossa oli jo kesällä valmista. Ratikka tuossa kuvassa on vasta opetusajossa. Liikenne alkaa keväällä.