Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti:Pöh, muistin tuota suluissa olevaa jo aiemmin tarjonneeni, mutten löytänyt. 
Olet tarjonnut jo aiemmin 
Joo, muistin sen, mutten löytänyt linkattavaksi. 
Joo, telemarkperä ei ole mahdollinen jarrullisena, eikä kallistuvaan kolmipyörään kannata tehdä mitään passiivista pystyssäpito mekanismia, sillä sellainen vain haittaa ajoa. Pystyssäpitojouset ja vastaavat harmoniset systeemit ovat siis toimimaton ratkaisu. Tai ainakin olivat n. 20 vuotta sitten. 
Oman kokemuksen perusteella kallistusjarru on liioittelua. Riittää hyvin, että kallistelun saa lukittua keskiasentoon ja mielellään, esim. ruuvimekanismilla tätä keskiasentoa voi siirtää ajon aikana, jotta pyörän voi asettaa vinolla tiellä pystyasentoon. 
Levyjarru tietysti toimisi, mutta rakenteesta tulee raskas, koska kallistusvoimat ovat suuria ja toisaalta jarrun täytyy irrottaa kallistus täysin vapaaksi. Jarrun kannattaisi toimia jousella toiseen suuntaan ja vapautua painamalla, jotta olisi järkevä parkkeerauksen kannalta ja mahdollistaisi ajon kolmipyöräisenä suorilla ja hitaassa vauhdissa. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma