Nojanalle kirjoitti: ↑16 Tammi 2021, 09:48https://pro-hewa.fi/tuote/alumiininen-jarrukahva/ Tuolla muutama vaihtoehto .
Eivät vaan käy hydraulisiin järjestelmiin.
Nojanalle kirjoitti: ↑16 Tammi 2021, 09:48https://pro-hewa.fi/tuote/alumiininen-jarrukahva/ Tuolla muutama vaihtoehto .
Eivät vaan käy hydraulisiin järjestelmiin.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Mitäs tästä sanotte? Tuo on vaan äkkiä väännelty pinnasta, mutta idea selviää. Tangon ympäri tuleva kierre väännetään vähän tiukaksi, ettei pyöri hervottomasti.
Taivuta pinnasta U-mutkaa ohjaustangon päähän. Pinnan päille vaan reijät tankoon.
Tuo lenkura vaan sen pituiseksi että ylettää jarrukahvan päälle.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Hyvä idea tämäkin!
Taitaa ennemmin tai myöhemmin pinna taipua sen verran ettei huolimattomasti heittämällä menekkään koloonsa? Siihen asti toki toimii ja helppo käyttää yhdellä kädellä vaikka kinttaat kädessä.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ajatuksena olikin tehdä lopullinen versio vaikka 3mm pianolangasta. Taivuttimen vaan joutuu tekemään.
Kävin 15km testilenkin. Ehkä tuo huono käsikin oppii olemaan nykyisellä tangolla. Loppumatkasta jo hetkittäin tuntui tosi mukavalta ja luontevalta. Talvella en ole ennen tällä ajanutkaan. Parissa paikassa loppui pito ja joutui muutaman metrin taluttamaan, mutta kokonaisuutena hyvin pärjäsi. Nastarenkaalla olisi selvinnyt helposti.
Kelit kun lämpenee, niin pitää testata sitä telemark perää.
Älä nyt ainakaan heti tee uutta. Kuntoutuksen kannalta pieni kevyt haaste on vain hyväksi.
Eikö siitä oo jo ollut jotain puhetta, että uutta pyörää tai isoja muutoksia koeajetaan ensin 1000km, ennen lopullista tuomiota.
Tein langantaivuttimen. Akseliputken ympäri saa loivan mutkan ja lanka akselin reikään työnnettynä tulee jyrkkä mutka.
2mm hitsauspuikosta taivutin koeversio kakkosen.
Oliko tämä kinnereissä yleinen seisontajarru muistissa? Pieni, kevyt mutta voiko ideaa soveltaa tavalliseen jarrukahvaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ongelma lienee jo ratkennut, mutta kävin puuhapaikassa tietä linkoamassa ja otin kuvan Erkkolan käsijarruvivusta.
Vilijami kirjoitti:Tein langantaivuttimen. Akseliputken ympäri saa loivan mutkan ja lanka akselin reikään työnnettynä tulee jyrkkä mutka.
2mm hitsauspuikosta taivutin koeversio kakkosen.
Pätevän näköinen taivutin ja lopputuote!
Taivuttimen akseliputki on 20mm. Sen ympäri käärittynä pyörän pinna jää selvästi löysäksi (22,2mm) ohjaustankoon, mutta 2mm hitsauspuikosta tulee hivenen liian tiukka. Riittää kuitenkin kun käsin avaa kierrettä hiukan, niin tulee sopivan nahkea.
Vilijami kirjoitti:Taivuttimen akseliputki on 20mm. Sen ympäri käärittynä pyörän pinna jää selvästi löysäksi (22,2mm) ohjaustankoon, mutta 2mm hitsauspuikosta tulee hivenen liian tiukka. Riittää kuitenkin kun käsin avaa kierrettä hiukan, niin tulee sopivan nahkea.
Pyörän pinnat on lujaa tavaraa, taivuttelu haastavampaa. Vaatisi näköjään ainakin ohuemman akseliputken taivuttimeen. Mutta jos hitsauspuikko ajaa asiansa, niin mitä sitä muuttamaan.