Hajahuomio puhelimesta äänityslaitteena.
Olen vuodesta 91 mäkkikäyttäjä tuolla konepuolella ja nyt JO sain ekan iPhonen (muutaman vuoden takaa malli
- ajatuksella että tutkin noiden laitteiden eroja.
Tähän saakka olen ihan tyytyväisenä puuhaillut android puhelimilla. Silloin aikoinaan oli androidilla oikeasti kätevämpi siirrellä valokuvamatskuja eri paikkoihin ja palveluihin. Ja kun siitä hommasta on se leipä tullut - niin jäin sinne sektorille puhelimien osalta.
Kevään mittaan olen eri laitteilla, eri tavoin uhrannut hyvän tovin aikaa sen setvimiseen saako UBS mikin kätevästi puhelimeen kiinni ja asiallista ääntä talteen. No ei oikein suju - aina jokin pieni ongelma siellä hiertää. Laitteina siis oli Huawei ja Sony - parin vuoden takaiset huippismallit.
Nyt sain tommoisen lightning > hdmi adapterin jossa bonarina on pari USB paikkaa.
Hämmästyin kyllä suuresti kun tökkäsin siihen USB mikin (atr2100) kiinni ja aukaisin tuon samaisen Roden appin. Sehän ymmärsi oitis että ääni kulkee ja mistä laitteesta se tulee.
Olipa vaivatonta ja äänikin asiallista.
Ihan vaan tiedoksi, jos joku pohtii tätä teemaa - millä härvelillä saisi helposti ääntä talteen.