Pyöräsi kuva

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Pyörämme kuva

Viesti Kirjoittaja tavasti »

pikametri kirjoitti:

Keväällä hankittu perhe-elämän kohottaja, Hase Pino Allround isolla tukijalalla, 155mm etukammilla, peilillä ja vanhalla tutulla pystärini satulalla.

Pino.png

Hieno peli, jos vaan löytyy joku joka suostuu ajamaan sitä pystäriä :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Pinon pystärikuskilla on kyllä hyvä pessi, ja eikös peesailu olekkin pystypyärilyn mukavimpia puolia, eli on aivan kuin ajaisi nojapyörän ilmanvastuksella.

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

pasta
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Loka 2007, 11:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja pasta »

Noin 10 vuodenjahkailun jälkeen tuli viimein ostettua ensimmäinen nojapyöräni.

Ja kun ostaa käytetyn, saa varmasti ongelmia mukana.
Kesä piti viettää mukavasti pyöräillen, mutta nyt taitaa mennä etsiessä vikaa pyörän puoltamiseen. Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.
Muuten on vaikuttanut todella mukavalta laitteelta, vaikka hieman ylikokoinen tuohon olenkin.
Kuva

Pyörä liikkuu lähinnä Orimattila - Lahti suunnalla.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja jviirret »

pasta kirjoitti:

Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.

Entä jos ajat vastaantulevien kaistaa, kaartaako silloin oikealle? Tien kaltevuus saattaa aiheuttaa tuollaista.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Komee peli :)

Eiköhän se puolto lopu pyörien suuntauksella. Auto ainaki puoltaa sille puolelle missä vähemmän ilmaa renkaassa, tiedä sitten traikista mutta voihan sitä kokeilla.

Nojaillaan!

psa
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Joulu 2009, 16:42
Paikkakunta: Loimaa

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja psa »

pasta kirjoitti:

Noin 10 vuodenjahkailun jälkeen tuli viimein ostettua ensimmäinen nojapyöräni.

Ja kun ostaa käytetyn, saa varmasti ongelmia mukana.
Kesä piti viettää mukavasti pyöräillen, mutta nyt taitaa mennä etsiessä vikaa pyörän puoltamiseen. Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.
Muuten on vaikuttanut todella mukavalta laitteelta, vaikka hieman ylikokoinen tuohon olenkin.

Kylläpäs siinä on matala ajoasento. Toimiiko tuo kaari niskatukena? Jotenkin penkki näyttää kovin lyhyeltä.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 855
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Kiva saada tännekin toinen KMX-kaveri.

Tässä manuaali :
http://www.sportsinnovationab.com/box/p ... manuel.pdf
Katsoppa kuvien 4a ja 4b säädöt, sieltä voisi löytyä vastaus
tuohon puolto-ongelmaan

Tapani

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

pasta
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Loka 2007, 11:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja pasta »

jviirret kirjoitti:
pasta kirjoitti:

Jos irroitta kädet tangosta, kaartaa pyörä hieman vasemmalle.

Entä jos ajat vastaantulevien kaistaa, kaartaako silloin oikealle? Tien kaltevuus saattaa aiheuttaa tuollaista.

Jukka

Kun huomasin puoltamisen, kokeilin samalla suoralla molempiin suntiin. Kyllä se vasemmalle vääntää.
Oikealla on suurempi camber, kuin vasemmalla. Luultavasti toisella puolella on vääntynyt se rauta, jossa renkaan akseli on kiinni.

psa kirjoitti:

Kylläpäs siinä on matala ajoasento. Toimiiko tuo kaari niskatukena? Jotenkin penkki näyttää kovin lyhyeltä.

"Niskatuki" tukee hartioita, mulla kun on pituutta noin 192cm. Pitkänlinjan nojapyöräilijä näki mun koeajon, ja totes: "sinne se katoo takapuoleen koko pyörä."
Itse pidän ajoasentoa aika hyvänä, ja matalan pyörän halusinkin.

Stapani kirjoitti:

Yep

Kiva saada tännekin toinen KMX-kaveri.

Tässä manuaali :
http://www.sportsinnovationab.com/box/p ... manuel.pdf
Katsoppa kuvien 4a ja 4b säädöt, sieltä voisi löytyä vastaus
tuohon puolto-ongelmaan

Tapani

Heti aamulla teen nuo säädöt, mutta en usko niiden poistava ongelmaa täysin.

Taitaa tästä pyörästä tulla kohta tarinaa tuonne rakentaminen osastolle.

JEF-40
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja JEF-40 »

Uusi nojapyöräilijä foorumilla. Terveisiä Porista hiilikuitutrikellä ajajalta.

Liitteet
IMG_3076.JPG
Magura Big -levyjarru
Magura Big -levyjarru
IMG_3079.JPG
Pulloteline, 16 grammaa.
Pulloteline, 16 grammaa.
IMG_3077.JPG
IMG_3074.JPG
Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 855
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Welcome!
Nice trike!
Paljonko painaa noilla herkuilla?
Minkäs merkkinen?

Tapani

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

JEF-40
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja JEF-40 »

Stapani kirjoitti:

Yep

Welcome!
Nice trike!
Paljonko painaa noilla herkuilla?
Minkäs merkkinen?

Tapani

Tämä on kakkosversio .Vuosi sitten syntyi ensimmäinen proto.Sitten viime kesän mittaan ilmeni kaikkea pikku parannettavaa, ja talven aikana toteutettiin. Esim. nestetoim. levyjarrut, Magura Big yhdellä jarrukahvalla. On ehdoton verrattuna rumpujarruihin Painoa löytyy n. 16 kiloa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ihan sairaan hieno. Lämmin kiitos koko maailmankaikkeuden puolesta :)

Pari detaljia kiinnostaa kovasti. Pitää listata sulle kyssärit.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2040
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

JEF-40 kirjoitti:

Painoa löytyy n. 16 kiloa.

Mikäs siinä niin paljon painaa? Ainiin, onhan se sentään trike eli pyöriä on kolme, mikä selittänee asian.

Ja vielä, yleensä ajajan paino ylittää selvästi itse pyörän painon... Ajossa siis kokonaispaino ratkaisee.

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajarmala kirjoitti:
JEF-40 kirjoitti:

Painoa löytyy n. 16 kiloa.

Mikäs siinä niin paljon painaa? Ainiin, onhan se sentään trike eli pyöriä on kolme, mikä selittänee asian.

Joo, uskomattoman kevyt trikeksi. Tuskin saavutettu pelkällä hiilikuidun käytöllä, vaan paino asia on ollut mielessä läpi projektin ja osavalintoja tehdessä? Ja hienokin on, tuskin ketään haittais jos muutaman sanan ja mahdollisia projektikuvia laittaisit tuonne rakentelu osioon.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

propel
Viestit: 137
Liittynyt: 03 Touko 2010, 20:37
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja propel »

Pikku päivitys omalle kohdalle.
Pythonin kanssa touhuilun lomassa ehtii hyvin vaihtaa trikeen normikiekkojen tilalle kolmipuolaiset. Löysin aikanaan nuo Monimarkkinoilta Nummelasta, mutta kiinnitys näytti pelottavan erilaiselta joten se jäi "hautumaan" :)
Tänään tein syrjähypyn ja vot, ei mitään ongelmia kiinnityksen suhteen. Kiekot tosin pikkasen isot, hyvin meni kokeiltaessa rengas päälle, mutta ans olla kun laittoi vannenauhan ja sisäkumin niin saikin vääntää, ja kovin että ulkogummi pimpsahti paikalleen! Eli 24" kokoa on nyt 26" tilalla, taisi tuoda hieman ärhäkkyyttä ulkomuotoon? Niin, ja nopeus kasvoi kun kävin koittamassa, siltä se ainakin tuntui vaikka nuo painavat tuplaten mitä vanhat. Mutta näköä olla pittää.... Bonuksena nyt on sitten käsijarrut kummassakin vanteessa, nuo vaakassa olevat hantaakit :D

Joo, ja ohjausvaimennin lenti jo aikaisemmin laatikon pohjille öljyä valuttamasta. Pitikin sortua kännykuvaan, ehti tärähtää jota laastaroin sitten terävöittämällä.

Kuva

Vastaa Viestiin