Kyllä nyt muutaman kerran vuodessa pitää irrottaa kinneristä eturipustukset 
Otin siis etuiskarit ja -pyörät irti ja toin sisälle. Tarkoituksena olisi ennen ajokauden alkua:
- Vaihtaa uuden ohjausgeometrian mukaiset osat ("steering plate" tai mikä onkaan, se iskarin alaosassa kiinni oleva alumiiniprofiili, jossa tukivarret on kiinni + pallonivel etutukivarteen)
- Eturenkaiden tubeless-asennus
Tänään sitten tuumasta toimeen. Samalla oli tarkoitus puhaltaa ne elastomeerit ulos iskareista ja laittaa niiden alle 3D-tulostetut muovitulpat, jotta ne ei enää pääse jumittumaan iskariputken kapeampaan alaosaan.
Tässä kuvassa vanhat iskarit ennen niiden purkamista ja uudet osat. Uusi alumiinikisko on siis etusuuntaan pidempi, ja etutukivartta pitää lyhentää. Samalla sen korin puoleiseen päähän tulee pallonivel, jolloin sen liike ei enää perustu itse tangon taipumiseen / löysään kiinnitykseen kumiprikoilla, minkä pitäisi keventää ohjausta ääriasennoissa.
Tässä pari kuvaa jossa näkyy tuon DF(XL):n ohjauksen evoluutio, mulla on siis kaikki kolme kehitysvaihetta tallessa. Aluksi iskunvaimentimen kiinnityspiste (kaksi vierekkäistä reikää) siirtyi vähän taaksepäin suhteessa tukivarsiin, ja nyt sitten etutukivarren kiinnityspistettä tuotiin reilusti eteen päin ja samalla keskimmäisen tukivarren kiinnityspiste siirtyi kolmisen milliä ulommaksi (tää jälkimmäinen ei noista kuvista juuri erotu, reiät on nyt enemmän samassa linjassa keskenään.
Näillä muutoksilla on ymmärtääkseni haettu rauhallisempaa ohjausta ja pienempää sivutuuliherkkyyttä. Saa nähdä huomaako vaikutusta.
Elastomeerit tuli tällä kertaa suosiolla ulos iskareista kun alapään reiästä laittoi painetta kompuralla. Aika hyvällä vauhdila ja paukahduksella, 8bar oli painetta
Kuvasta toivottavasti erottaa, kuinka tuo elastomeeri oli painunut n. 1,5 cm iskariputken kapeampaan alaosaan. Leikkasin ko. 1,5cm pois ja laitoin tilalle kuvassa näkyvät oranssit muovitulpat, jousituksen pitäisi kai näin nousta muutaman millin verran mikä ei haittaan (sen muovutulpan verran).
Kokoaminen meni sitten vanhasta muistista. Etutukivarret lyhennän vasta sitten, kun asennan nuo alle, pitää onkia jostain tieto minkä mittaiset niiden olisi hyvä olla. Jarrupaloissa on vielä pintaa hyvin joten jarruja en alkanut enempää roplaamaan.