Eikös tuo ole ihan selvä tapaus. Nimimerkki Irakas l. Sakari Holma kinnerillään SH18 sen täytyy olla. Sakari on syntynyt 1937. Teillä on ikäeroa 70 vuotta.
Quest 668
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quest 668
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Quest 668
Nimimerkki JEF-40 on myös kunnioitettavassa iässä, en välttämättä isosta rahasta löis vetoa kummalla enemmän vuosia. Molemmat kuitenkin rakentaneet kinnerinsä itse, tietenkin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Quest 668
Näin on, mutta lienee hieman Sakaria nuorempi. Olisiko tuo numero 40 syntymävuosi. HIenot kinnerit joka tapauksessa molemmilla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Quest 668
Quest bongattu Evijärvellä
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
Re: Quest 668
Tähän julkisuuteen saa tottua
Onnittelut täältäkin uudelle kinneristille. Hyvä sisäänajo on tuo noutoreissu. Ehtii tutkia ja säätää.
Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015
Re: Quest 668
Olispa itsekin päässy aloittamaan velomobiiliajelut noin nuorena... sinun ikäisenä ajoin kymmenvaihteisella retkipyörällä teltta tarakalla, 70 -luvun puolivälissä
Re: Quest 668
Eilen illalla ajoin isovanhempien luokse Poriin yöksi. Lopullinen reitti oli tällainen: https://brouter.de/brouter-web/#map=7/6 ... il-schnell , eli poljin Kauhajoelle asti tuota VeloWagonerin ehdottamaa reittiä. Yllättävän mäkistä oli Seinäjoelle asti. Seinäjoelta Kauhajoelle oli tasaisempaa, ja loppumatka oli taas mäkistä. Tärinäraitoja oli ennen Evijärveä jonkin matkaa ja teillä 8, 19 ja 7000 koko ajan. Tiistaina ajoin 243 km Limingasta Evijärvelle. Eilen poljin 295 km.
Quest toimi hyvin koko matkan. Alamäissä kulki parhaimmillaan 70 km/h ja tasaisella matkavauhti oli melkein 40 km/h. Ylämäissä huomasi, että pyörä ja tavarat painoivat yhteensä yli 50 kg. Pyörä kulkee niin lujaa, ettei malta edes syömään oikein pysähtyä. Huomasin, että syöminen kuitenkin kannattaa, sillä nälkäisenä vauhti hyytyy.
Velomobiili kiinnostaa ihmisiä paljon. Melkein joka tauolla joku tulee ihmettelemään sitä.
Kauhajoella ajoin melkein kolarin. Ajoin pyörätietä n. 30 km/h, ja viereisellä autotiellä ajanut auto kääntyi eteeni. Kuljettaja ei kuulemma nähnyt minua. Onneksi ehdittiin molemmat kuitenkin jarruttaa juuri ja juuri ajoissa. Aloin miettimään, että olisiko turvallisempaa ajaa autotiellä? Jos olisin ajanut autotiellä, tällaista tilennetta ei olisi tullut. Ajatteko te muut pyörätiellä vai autotiellä?
Samuel Ekko
Savenmaa Reissaaja (2019-2022), Quest 668 (2021-), Matalaraaseri (2021-)
Re: Quest 668
Onnittelut täältäkin uudelle kinneristille Melkoista vauhtia olet pitänyt ja hurjia päivämatkoja.
Pyörätie/autotie:
Itse ajan ajoradalla jos voin valita ja liikennettä ei ole erityisen paljon. Kinnerillä nopeudet ovat sellaisia, että ajoradalla on turvallisempaa, ja usein asfalttikin on paremmassa kunnossa. Taajamissa vaihtelevasti, haen sujuvimman reitin ja optimoin liikennevaloja jos reitti on tuttu.
Ruuhka-aikoina autoilijat ärsyyntyy hitaammista tiellä liikkujista ja alkaa tulla vaarallisia ohituksia ja tööttäilyä. Silloin on itsellekin mukavampi ajaa pyörätiellä, vähemmän stressiä kaikille osapuolille.
Risteyksissä kannattaa tosiaan olla varovainen, erityisesti kääntyvien ajoneuvojen suhteen. Kinnerillä kannattaa olettaa olevansa näkymätön muille, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin.
Minulla on kinnerissä 180cm korkeuteen ulottuva valomasto, jonka asennuksen jällkeen ei ole tullut enää valituksia näkyvyydestä. Kannattaa harkita, jos ei kinnerin porailu pelota
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Re: Quest 668
Ajoradalla varsinkin jos on tuntemattomat reitit tai vauhdikkaat tiet.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: Quest 668
Huimia päivämatkoja! Aikamoista...
Hyvää haipakkaa tasamalla - 40 km/h on erinomaista vauhtia.
Tervetuloa kinneristien joukkoon - aina saa olla selittämässä: Mikä tuo on? Onko siinä moottori? Kuinka kovaa sillä pääsee? Ja tietenkin: paljo makso?
Me kinneristit pyrimme välttämään pyöräteitä. Syitä:
- autoilijat eivät katso pyörätielle, joten eivät havaitse siellä kulkijoita
- autotiellä liikkuvia autoilijat tarkkailevat visusti ja tarkasti, koska tiellä voi tulla 60 tonnin painoinen tukkirekka - siinä jää bemarillakin toiseksi
- pyöräteiden päällysteet ovat paljon huonompia kuin autoteiden, usein kymmeniä vuosia vanhoja pakkasen kahden metrin välein katkaisemia ohuita päällysteitä, mikä hakkaa hampaista paikat irti...
- pyörätiet ovat täynnään rotvalleja ja muita pomppuja ja monttuja
- pyörätiet kiertelevät ihme mutkia ja kiemuroita
- pyöräteiden opasteet ovat yleisesti ottaen olemattomia tai jos niitä on, niin ne ovat huonoja
- yleensä pyörätie on yhdistetty jalkakäytävän kanssa, jossa jalankulkijat poukkoilevat miten sattuu ja koirat suhaavat sinne tänne flekseissään
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Quest 668
Joo varsinkin kuskin ikä huomioiden on nuo melkoisia päivämatkoja kinnerilläkin ajettuna. Muista sitten levätäkin välillä, vaikka voi olla vaikea malttaa Levossa se kunto vasta kuitenkin kasvaa.
Ari tiivisti hyvin tuon pyörätieasian. Itsekin ajan käytännössä vain tutuilla pyöräteillä, ja niilläkin varsin vähän. Varsinkin reissussa uusilla alueilla on nähdäkseni huomattavasti turvallisempaa ajaa ajoradalla. Työmatkalla Espoon suunnalla on muutama paikka joissa ison ylämäen ja vilkkaan liikenteen takia ajan pyörätiellä etten aiheuttaisi liikaa pahennusta "oikean" liikenteen edustajille. Tosin samat paikat toiseen, eli alamäen suuntaan, ajan kyllä ajoradalla, sillä silloin ei ole mitään vaikeutta pysyä autojen mukana. Muutamassa paikassa käytän myös pyörätietä jotta välttäisin ajoradan liikennevalot, mutta sitten kyllä ajan myös aikalailla hiljempaa kuin ajoradalla ajaisin.
Re: Quest 668
Tänään onnistuin ajamaan tällä kyljelleen. Muutama naarmu kinneriin tuli. Miten nuo saisi korjattua? Riittääkö pelkkä maalaus ja mistä sopivaa maalia saa?
On muuten tullut jo melkein 1000 km ajettua, eli Questin kilometrimäärä on lähes tuplaantunut!
Samuel Ekko
Savenmaa Reissaaja (2019-2022), Quest 668 (2021-), Matalaraaseri (2021-)
Re: Quest 668
Ite laittasin jonkun nätin tarran tai teippiä miks ei rumakin tarra jos tarpeeks ruma
Sanon viel uudestaan: "ajelehan varovasti siellä". Nuorella iällä intoa on paljon, huomiokyky saattaa kuitenkin olla vähän rajallinen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Quest 668
Vahinkoja sattuu. Quest on paljon kiikkerämpi kuin useimmat triket, kapean raideleveyden ja jousituksen takia. Väistitkö jotain, vai tuliko kiikkeryys muuten vaan yllätyksenä kovavauhtisessa mutkassa?
Toivottavasti kuski ei saanut kuin korkeintaan henkisiä kolhuja. Voidaan Räyskälässä arvioida noita korin naarmuja. Riippuu kuinka siistiä lopputulosta haluaa. Teippaus se helpoin ja nopein fiksaustapa.
Älä sure, liki kaikki kinnerit (joilla ajetaan) saavat jossain vaiheessa vähintään naarmuja kuoreensa.
Re: Quest 668
tm kirjoitti: ↑29 Heinä 2021, 13:42Vahinkoja sattuu. Quest on paljon kiikkerämpi kuin useimmat triket, kapean raideleveyden ja jousituksen takia. Väistitkö jotain, vai tuliko kiikkeryys muuten vaan yllätyksenä kovavauhtisessa mutkassa?
Toivottavasti kuski ei saanut kuin korkeintaan henkisiä kolhuja. Voidaan Räyskälässä arvioida noita korin naarmuja. Riippuu kuinka siistiä lopputulosta haluaa. Teippaus se helpoin ja nopein fiksaustapa.
Älä sure, liki kaikki kinnerit (joilla ajetaan) saavat jossain vaiheessa vähintään naarmuja kuoreensa.
Ajoin liian jyrkkään mutkaan liian kovaa, enkä osannut arvata, että Quest on noin kiikkerä. Onneksi ensimmäinen omistaja oli jo kolaroinut tällä, niin ei harmittanut ihan niin paljoa kuin silloin, jos olisin kaatunut uudenveroisella pyörällä. Kestääkö tuo tuollaisena Räyskälän reissun, vai pitääkö ennen sitä yrittää tehdä sille jotain?
Samuel Ekko
Savenmaa Reissaaja (2019-2022), Quest 668 (2021-), Matalaraaseri (2021-)