Laalli12 kirjoitti: ↑29 Heinä 2021, 12:31
Tänään onnistuin ajamaan tällä kyljelleen. Muutama naarmu kinneriin tuli. Miten nuo saisi korjattua? Riittääkö pelkkä maalaus ja mistä sopivaa maalia saa?
On muuten tullut jo melkein 1000 km ajettua, eli Questin kilometrimäärä on lähes tuplaantunut!
Itsellä kun kinneri meni ekan kerran kyljelleen (poistuminen toinen rengas pienen rotvallin päällä) niin ostin 2-komponenttimaalia. Ensin pesin pinnan sitä varten olevilla pesuaineilla, sitten maalasin 2-komponentilla ja lopuksi myllytin käsivaralla. Siitä ei tullut uuden veroista mutta uuden näköinen yli 2m päästä. Kinnerissäni oli 2-komponenttimaali alunperin, ei laminoitua pinnoitetta.
Toisella kaatumiskerralla kun ajoin merkkaamattomaan irti revityn liikennevalotolpan juureen niin tuli hiilikuitumurtumia. Ostin Velomobielilta paikkasarjoja 2 kpl, ja sieltä saatujen ohjeiden mukaan laminoimme sisältä päin paikat (2 kerrosta hiilikuitua, pienempi paikka alimmaiseksi ja isompi päälle) ja Joen Korivärikeskuksella Atso maalasi sen tekijän ammattitaidolla kun kerta meni vakuutukseen työmaamerkintöjen puutteiden vuoksi.
Jos tuo Questin yläosa menee joskus vaihtoon, niin uuden hinta maalattuna on muistaakseni 1400€ + rahti.
Questin kiikkeryyden nyrkkisääntönä pidän, että täyskääntöä ei saa tehdä yli 20km vauhdeissa. Ohessa havainnollistusvideo: https://www.youtube.com/watch?v=V7iLDytRdx0
Hätätilannetta varten kannattaa harjoitella raju käännös maassa olevan eturenkaan suuntaan, ja välitön tillerin keskitys ja jarrutus. Mulla melkein kävi kerran vauhdin kanssa kaato jonka sain pelastettua tämän herran opastusvideon avulla. Videossa tehdään se raju vastakääntö, mutta ei sitä suoristusta jolloin lopputuloksena oli Pilot induced oscillation -tila. https://www.youtube.com/watch?v=vIQgkZPNC9E
Onnea uudelle kinneristille vähän myöhässä, saat multa sen nuorimman manttelin, joka ei kyllä oo tainnut mulla olla vuosiin 