Otsikkokuva. Tällainen siitä sitten tuli.
Seuraava nojakkiprojekti on VIELÄKIN mietinnässä ja talliin tarttee tilaa.
Täytyi siis kerättyjä runkoja johonkin laittaa
Nimi tulee Nopsa-rungoista.
K: "No, millä pyörällä tulit? V: Nopsilla"
Vinkoilla ja pöydänjaloilla asemoitu rungot keskenään linjaan.
kahdella vinkalla puristettu ylärungon ohjauslaakerit nippuun ja ohjausakselin korkeus lukittu.
Koska alarunko on 28-tuumainen, polkimet olisi nousseet liian korkealle. Siksi piti hitsata erillinen keskiö sopivalle korkeudelle.
Haarukan kierteeseen on upotettu putkisokka. ohjausakselin hahlo ottaa siihen kiinni ja 5mm ruuvi lukitsee paikoilleen.
Näin molemmat välittävät ohjausvoimat.
Ylälaakerien kierrepalat on hitsattu putkeen.
Tein ohjauslaakerit purettaviksi jos vaikka tarvii joskus vaihtaa ( tuskin)
Hitsaukset tarvitsi hoia tosi ohueksi että mutterit tulee niistä yli.
Siksi varmistin ohjaustangon kiinnityksen myös putkisokalla jos joskus tarttee tangosta repiä kovempaa, vaikka rotvallia ylittäessä.
Illalla tein rullaustestit, ja takahaarukan yläputket irtosivat. Ruoste syönyt, kele.