psa kirjoitti:irakas kirjoitti:Voi, kun oli mainiota nähdä kuvia vanhasta tutusta. 
En ollut hoksannutkaan käydä tällä osiolla aikaisemmin
Oletpa tehnyt mukavan tuntuisia ja sopivan mittaisia kruisailuja. Melkein katteeksi käy, kun on noin paljon erilaisia lenkkejä ajettavaksi eri suuntiin ja oletettavasti suuria mäkiäkään ei ole.
Olisi kiva kuulla, miten sh8 on pelannut. 
Sakari
Loimaa on varsin tasaista, mäet ovat lyhyitä ja loivia, Hyvin jaksaa polkea ylös kun vaihtaa vaan tarpeeksi pientä vaihdetta. Takavaihtaja ehkä kaipaisi pientä säätöä. Välillä ketju ei heti vaihdon jälkeen hyppää oikealle rattaalle, vaan pitää käyttää yhden yli ja sitten palauttaa vaihdevivusta haluttu vaihde. Myyten kaikki pelaa kuten pitääkin. Kannattaa noita Google karttoja katsella jostain kohtista myös Street view toiminnolla niin näkee millaisilla teillä Loimaan suunalla ajellaan 
On ilman muuta selvää, että vaihteet toimiakseen moitteettomasti vaativat säätöä. Varsinkin lämpötila vaikuttaa vaijerien pituuteen ja ovat sen takia aika ajoin säädettävä. Näillä sivuilla on ollut ohjeita miten niitä säädellään. En nyt tähän hätään niitä ehdi etsimään, mutta arvelen, että sinnikkäästi kokeilemalla, löytyy oikeat asennot vaihtajasta lähtevän vaijerin säätöruuvia kiertämällä oikeaan suuntaan. Kun säätöruuvista loppuu kierteet on vaijerin pituutta muutettava vaijerin kiinnitysruuvista.
Takavaihtajan pienen ketjupyörän on oltava samassa linjassa kunkin hammasrattaan kanssa. Muuten ketju hyppii ja rutisee. Vähän vaikea homma selittää ja saada ymmärretyksi. Minulla sukulaispoika asuu Loimaalla, voisin joskus kesällä tulla vaikka käymään.
Mitä pidät tuon tyyppisestä suorasta alaohjauksesta? Sitähän ei ole tiettävästi missään tehdastekoisissa eikä muiden tekemissä nojakeissa. Periaatteessa olisin voinut tuon mallin patentoida tai ainakin mallisuojata.
Oletko vielä kokeillut täyslastausta:

Painavat alas ja kevyet ylös.
Täytyypä käydä Street viewillä Loimaan virtuaalimaisemissa. 
Sakari