Eilen asensin tuohon takapyöräksi vaihteettoman 36 V napamoottorin. Nyt se toimii juuri sopivasti avustaen 6S lipoakulla (22.2 V) Avustus on pehmeä ja äänetön, eikä vauhti ihan niin hurja, kuin tuolla vaihteellisella 24 V moottorilla, joka kaupunkiajossa oli vähän liikaa. 
Ajoinkin tässä muutaman päivän tuolla vaihteellisella Heintzmannilla 4S akulla. Se oli muuten hyvä, mutta tuo vapaakytkin reistaili silti, vaikka moottorin käynnisti vauhdissa. Kokeilin jopa auton ajovalopolttimoa etuvastuksena pehmentämässä käynnistysiskua, mutta ei sekään aivan riittänyt välttämään vapaakytkimen rusahtelua. Vapaakytkimetön ja vaihteeton ei rusahtele ja toimii pehmeästi ja äänettömästi. 
En saanut tuota vaihteetonta napaa sopimaan haarukkaan tandemmoodissa. Seiskalehtinen rataspakka oli liian paksu paketti ja olisi vaatinut leveämmän takahaarukan. Arvelisin, että viisivaihteinen, tai ohuempi kierrepakka olisi mahtunut. Nyt otin takapakan ja saman tien myös takaketjun pois. Olkoon talvikauden yhden hengen tavarapyöränä. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma