Tilaus tehty perheyhteistyöllä - vaimo hoiti finanssipuolen.
Kiitos kaikille asiassa avustaneille kaikesta tuesta
Pitkähkö rosessi mutta eiköhän tässä vielä joku mutkamatkaan tuu pessimisti ei pety
ps. puhelimesta piti valita puhelimen oma selain, mibrowser - sillä suostui menemään yosepowerkauppaan.
No mitä nyt lopulta tuli tilattua? 406 250w napamoottorietukiekko ja tuo 36v 15,6Ah silverfish akku?
Joo, juurikin nuo.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pitkähkö rosessi mutta eiköhän tässä vielä joku mutkamatkaan tuu pessimisti ei pety
Akun kans on pientä operaatiota luvassa.
Akun kanssa tulee kiinnityskisko, pohjalevy ja liitin. Nuo pitää jotenkin saada yhteen.
Kuva siitä miten nuo on tehdaspyörissä.
Liitteet
63D7E7B8-E79B-466D-9FB0-F0A55A30B4FB.jpeg (185.6 KiB) Katsottu 1441 kertaa
Itse tein 50x50mm alumiinikulmasta yhdistysosan ja lisäksi vielä kynnen pitämään liitintä paikoillaan.
Kiinnityskiskoon voi lisätä kiinnityspultteja, kunhan laittaa uppokantaisia joille tekee upotuksen.
Akku irtoaa kiinnityskiskosta virta-avainta kääntämällä.
Liitteet
img20171029_160910.jpg (137.32 KiB) Katsottu 1437 kertaa
Ok, kiitos kuvista enköhän jonkunlaisen noiden avulla saa värkättyä. Ensin aattelin jos vaan laittaa akun kassiin, reppuun...
Nopeeta on toiminta ku vrk päästä tuli dhl:n viesti, jossa kai kerrottiin (saksaksi) paketin liikkuvan jo vaikka pyhä päivä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
No niin, Yosepower paketti sisältäen 20 tuuman / 250 w moottorin + tarvikkeet saapui. Tllauksen tein 4.1 eli viikossa tuli.
Huomenna täytyy ihmetellä asentamista.
Kävin postissa kiekko ja muut kilkkeet tuli, akku ilmeisesti eri lähetyksessä. Ihmettelinkin kun tuli niin monta viestiä pakettien kulusta, niitä onkin kaksi.
Toivottavasti tuossa ohjekirjassa on kytkentä ohjeet muuten voi savu nousta Tätä vähän pelkäsin, ett kaikki irrallaan ja johdon päitä piisaa
muok. Huoli pois, helppoo ku heinänteko - eikä tuu ees hiki Liittimet on eri värisiä ja erilaisia - kuvakin löyty ohjekirjasta. Enää oottelen akkua.
Tuohon poljin tunnistimen asennukseen en oo perehtyny, onks siihen joku niksi?
muok. Onhan tuossa ohje anturin asennukseenkin, helpolta näyttää - vasen kampi pois, anturi keskiö mutteriin kiinni (pysyykö vaan painamalla paikoillaan) ja kampi takas.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
muok. Onhan tuossa ohje anturin asennukseenkin, helpolta näyttää - vasen kampi pois, anturi keskiö mutteriin kiinni (pysyykö vaan painamalla paikoillaan) ja kampi takas.
Pysyy paikoillaan, mutta ei välttämättä suorassa. Itse olen tukenut aiemmin muoviholkilla tai nyt viimeksi telttapatjalla pahimman sivuvippauksen magneettikiekosta pois. Joskus poljinanturit ovat herkkiä ilmavälistä.
Pyörä kaivettu hangesta, uunin eteen sulamaan. Kiekko pois, rengas kuivumaan ja uuteen kiekkoon. Vasen kampi pois, pyyhkästy liat pois ja poljinanturi (PAS) paikoilleen. Kuuluuko keskiön ja anturin väliin jäädä tuommonen rako ku kuvassa?
mukana myös ulosvetäjä
anturi kampiakselilla
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kuuluuko keskiön ja anturin väliin jäädä tuommonen rako ku kuvassa?
Pistä kampi paikoilleen, jolloin näet mahtuuko se olemaan siinä. Tuossa mallissa anturi on samaa pakettia magneettikiekon kans, eli niiden keskinäisistä välyksistä ei tarvi olla huolissaan.
Kyllä kampi mahtuu ja palaretkipatjaakin vielä väliin.
Kai tuo toimii ilman noita piuhoihin kytkettyjä jarrujakin? Jos en viitti vaihtaa nykyisä jarrukahvoja pois? Harvemminhan sitä tulee poljettua ja jarrutettua samaan aikaan?
Akkukin on postissa, ehkä huomenna pääsee koittaa
Liittimet on paremmat ku noissa aikasemmissa vehkeissä vaikka kovin hennot ne piikit niissä on - paikalleen sain helposti mutta pois ei lähtenyt Olkoon hänessä, mitäs noita ramppaamaan eestaas
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kai tuo toimii ilman noita piuhoihin kytkettyjä jarrujakin? Jos en viitti vaihtaa nykyisä jarrukahvoja pois? Harvemminhan sitä tulee poljettua ja jarrutettua samaan aikaan?
Toimii kyllä, mutta varsinkin poljinanturin kanssa moottorin vedon löysäyksessä on viive, niin tulee tahattomia ryntäilyjä esimerkiksi liikennevaloissa tai kävelijöiden seassa. Kaupungissa ruukaan ajella jarrukahva vähän painettuna, jolloin jarru ei vielä jarruta, mutta veto on pois. Ja varotoimenpiteenä, jos poljinanturi tai kaasukahva päättääkin hajotessaan lyödä kaasun pohjaan.
Suosittelen siis lämpimästi jarrukahvojen vaihtoa.
Liittimet on paremmat ku noissa aikasemmissa vehkeissä vaikka kovin hennot ne piikit niissä on - paikalleen sain helposti mutta pois ei lähtenyt Olkoon hänessä, mitäs noita ramppaamaan eestaas
Liittimet on vesitiiviit, siksi tiukat. Uskoisin että kosketushäiriöitä on vähemmän, kuin avonaisissa liittimissä.