torneol kirjoitti: ↑07 Maalis 2022, 16:59
jori kirjoitti: ↑07 Maalis 2022, 15:15Ei sekään rekkakuski tiennyt nukkuvansa, kun ajoi VeloWagonerin päälle.
Ja tämäkö on sitten mukavan ajoneuvon vika?
Eikös tällä ajattelulla pitäisi kaikki mukava kieltää; ensiksi nojapyörät
?
Mutta ei siinä, jos joku saa nautinnon epämukavasta autosta, niin ihan voi rauhassa sillä ajella. Mulla on ollut myös -80 luvun Fiestasta ja Fiat Unosta lähtien erilaisia kiuluja ja olen oikein tyytyväinen nykyiseen kulkineeseen, kun istun siinä 25-30 tkm vuodessa. Uusiutuvalla polttoaineella ajellessa päästötkin pysyy kurissa.
En tiedä, mistä ajattelusta puhut. Minä kirjoitin: milloin mukavuudesta on haittaa, on siitä haittaa. Liian mukavuuden takia joudumme kärsimään tärinäraidoista ja nukkuautoilijoista muutenkin. En minä ole kieltämässä mukavuuksia yleensä, vain liikenteelle ja muulle yhteiskunnalle haitalliset mukavuudet.
VeloWagonerin onnettomuus johtui tärinäraidoista, jotka ovat tiellä, koska ihmiset eivät pysy autoissaan hereillä. VeloWagoner joutui ajamaan keskemmällä, koska tärinäraita esti ajamasta reunassa, jolloin taas yksi nukkuautoilija ajoi hänen ylitseen. 
Nojapyörä on mukava, mutta se ei ole haitallinen muulle liikenteelle, eikä oikein millekään muullekaan. Mukavat sängyt eivät ole haitallisia, vaikka niissä nukahtaisi tavallista nopeammin. Vain auto, jossa nukahtaa tavallista nopeammin on haitallinen ja tulee helvetin kalliiksi kaikille muille, paitsi tuolle mukavuudesta nauttivalle.
Muutenkin sellainen käsite, kuin ajonautinto ei mielestäni kuulu liikenteeseen, vaan suljetuille alueille.