janx kirjoitti: ↑07 Maalis 2022, 14:32
BMW 316 -87 (1650e), VW Golf 3 variant -96 (2250e), Mazda 323F -98 (3450e), Toyota Corolla wagon E120 -03 (4800e) ja Mitsubishi Lancer -08 (3450e ja 90tkm). Siinä autohistoriani ulkomuistista. Keskimäärin noilla on ajettu noin 20tkm vuodessa. (Edit: Näitä ennen ajoin isäukon Hiaceilla ja Transporttereilla pääasiassa)
Mukavin näistä on ollut takaveto Bemari, vaikka sen M10 koneeseen tehtiinkin pari kertaa kansi ja silti se vuoti öljyä.
Yllätysyllätys, että sakemanni premiumauto on mukavin 
Bmw 3-sarja, C-mersu ja A4 audi ovat kaikki keskiluokan autoja. Näitä valmistetaan tosiaan enemmän kuin isompia malleja, koska ihmiset haluavat hieman maistaa laatua, mutta ison auton ostaminen hirvittää.
Jännästi yleinen asenneilmapiiri kuitenkin pitää avensiksen tai octavian ostoa helpommin ymmärrettävänä ratkaisuna, vaikka premium-merkki ei olisi yhtään isompi tai kalliimpi.
Kyllä se tavallaan vaikuttaa omaankin autovalintaan -tykkään horjuttaa yleistä mielipidettä- kun mersulla kurvaa paikalle, niin ihmisten suhtautuminen on erilaista. Joko kauhistellaan, paheksutaan, ihaillaan tai ollaan kateellisia, mutta harvoin suhtautuminen on neutraali. Tytär kun sai kortin, niin hänelle hankittiin 15-vuotta vanha C-mersu. Ihmisiä järkytti vielä enemmän, kun nuori tyttö ajaa omalla mersulla! Vaikka kyseessä ei ole yhtään kalliimpi, isompi, saastuttavampi tai enemmän polttoainetta kuluttava, kuin yleisesti hyväksytty tusinamerkki. Premiumautot ovat kuitenkin tehty enemmän korjattaviksi, kuin monet matalamman brändin merkit. Näin ollen korkeamman laadun auto, voi olla kokonaisuudessaan tusinamerkkiä ympäristöystävällisempi.