Taitaisi päästä helpommalla jos jättää takarenkaat katteen ulkopuolelle. Ilmanvastuksesta vaikea sanoa kompensoiko pienempi otsapinta mahdollisesti huonomman muotokertoimen. Etupyörän saaminen katteen sisäpuolelle tuntuisi tärkeämmältä. Reg Rodaro on tehnyt katettuja deltoja ilmanvastus edellä:
http://www.vaxxine.com/regrodaro/
Yksinkertainen katettu nojapyörä
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä
- Liitteet
-
- regrodaro.png (363.11 KiB) Katsottu 2545 kertaa
Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä
Hei siellä
oletko nähnyt tämän lyhyen ketjun Free Wheel -eroista?
https://atomiczombie.com/forum/threads/ ... orum.499 /
Kuten tämä ?
Näyttääkö tarpeeksi helpolta rakentaa ilman erikoistyökaluja?
Hi there
have you seen this short thread on Free Wheel diffs ?
https://atomiczombie.com/forum/threads/ ... forum.499/
Like this ?
Looks easy enough to build with no special tools ?
regards Paul
So many bikes to cut up and so little time .......
Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä
Jännä laitos.....
Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä
Onko kukaan ikinä tehnyt 15mm läpiakseli navasta jossa on 6 pultti kiinnitys levyjarrulle niin deltan takanapaa.
Koska tuohan olisi sillain yksinkertainen tehdä että hitsaa akseliin levyn jossa on kuusi reikää kuten jarrulevyssä ja laittaa jotkut katkastut m6 pultit joissa olis tasapää yms ruuvin kanta ja kiertäis ne napaan kiinni ja kun napa heitetään akseliin niin ruuvit lukitsisivat navan kiinteesti akseliin ja kiinnitys akselin päästä normi m15 mutterilla, helpottaisi huoltoo kun rengas olisi vaan yhdellä mutterilla kiinni akselissa, edellyttäen että 6pultti kiinnitys kestää polkuvoimat, mutta se kestää kyl jarrutuksen ni miks ei myös vetoa.
Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä
Esim. täällä taitaa syntyä juuri sellainen ratkaisu
viewtopic.php?p=153831#p153831
Vastaavia olen nähnyt muuallakin. Jos jarrulevyn kiinnitys kestää jarrutuksen niin kestää se varmasti kiihdytyksenkin. Teoreettinen kysymys: kestäisikö 6-pulttikiinnitys yksinään ilman akselia navan läpi? Siihen sitä ei ole suunniteltu.
Hankin juuri tuollaiset läpiakselinavat levyjarrulle. Jos osien haaliminen lisäisi todennäköisyyttä projektin toteutumiseen...
Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä
Juu, oli kyllä samanlainen mitä ajattelin tuo linkin takanapa viritys...
Olen pikkuhiljaa kallistumassa ei kallistuvaan deltaan, kun olen miettinyt miten kallistuvaan trikeen jossa on 30cm takapyörien leveys toteuttaisi katteen avauksen sillain ettei koko komeus olisi aina rähmällään kun katteen avaa. Omassa suunnitelmassani on ideana että kyytiin nouseminen olisi yhtä helppoa kuin kattamattomaan deltaan, ja että kate olisi vähän kuin leitrassa että koko etupää aukeaisi.
Ehkä.