Nuo mittausten A/B/C- tulokset on varmaankin korin eri varustelulla.. Mut ei oikein saksa taivu, niin ei huvittaisi alkaa edes selvittää asiaa. Osaisko joku paremmin
Raportissa on taulukko, joka selittää eri kinneriversioiden varusteet, mutta sekin on toki saksaksi:
Kuvakaappaus - 2022-07-03 11-44-02.png (84 KiB) Katsottu 11611 kertaa
Spiegel = peili
Schaumdeckel = vaahtomuovikansi
Kopfhaube = kuomu
Radhausabdeckung = etupyörän kate
offen = auki
ohne = ilman
Scheinwerferlöcher = etulyhtyjen aukot
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Mikäs on Quatrevelossa tuo huoltoluukku (Wartungsdeckel), joka on tai ei ole?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Testit oli ajettu ymmärtääkseni ilman konepellissä olevaa huoltoluukkua.. Ilmeisesti sitä ei ollut tai ei keretty asentamaan. Sikäli sääli kun ei mittaus sitten ole totuudenmukainen
Testit oli ajettu ymmärtääkseni ilman konepellissä olevaa huoltoluukkua.. Ilmeisesti sitä ei ollut tai ei keretty asentamaan. Sikäli sääli kun ei mittaus sitten ole totuudenmukainen
Ei kai tuo tarkoita, että kannessa on reikä ja vain kansi puuttui. Luulisin, jotenkin että tuo tarkoitti, ettei ollut kanteen edes leikattu tuota aukkoa, jolloin kannen sauma ja kiinnitysnapit eivät häiritse virtauksia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Oudosti meni keskustelu nopeuteen ja ilmanvastukseen kun on kyse vanhan kinnerin entisöinnistä
Sivutuulen vaikutusta on osattu pienentää konepellin keskellä olevalla rimalla jo noina entisinä hyvinä kinneriaikoina.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Oudosti meni keskustelu nopeuteen ja ilmanvastukseen kun on kyse vanhan kinnerin entisöinnistä
Sivutuulen vaikutusta on osattu pienentää konepellin keskellä olevalla rimalla jo noina entisinä hyvinä kinneriaikoina.
Tylppä nokka tekee myös samaa ja etupyörät nokan tasalla tukevat sivutuulivoimia parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllä sitä ennen osattiin.
Samuelin kuvat ensimmäisessä viestissä ovat kuolleet. Jos löytäisit ne vielä, ne voisi ladata foorumille pysyvämpään säilöön. Olisi nyt ollut hauska verrata, mistä lähdettiin, kun tähän päädyttiin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pieni visiiri vielä ja tuossa on kuljettaja hyvin suojassa viimalta ja jopa jonkinasteiselta sateelta.
Ajoin velogatilla pienessä räntäsateessa viime syksynä 40km enkä kastunut juurikaan. Kaiken katteen ei aina tarvitse olla nopeuden takia.
Noin aerodynamiikan puolesta olen taas Baronilla kokeillut jonkin verran erilaisia kombinaatioita ja on hyvin tullut huomatuksi (tosin vain käytännön kautta) miten pienetkin asiat voivat vaikuttaa todella paljon ilmanvastukseen ja kuinka helppo se etu on loppupeleissä pilata. Esimerkiksi leveä eturengas rullaa paremmin mutta suuri pullistuma vanteelta aiheuttaa yllättävän suuren vastuksen (jälleen vain käytännön kokeiluja), sama juttu leveässä tangossa.
Klassikko. Laittaisin tuohon 20-tuumaiset etupyörät hieman kallelleen lokasuojilla ja tuulilasin. Moottorin kanssa perinnekinneri on ihan toimiva konsepti. Sen suurin ongelma on mielestäni jyrkkä kulma istuimen ja selkänojan välillä. Jos vielä rakennan kinnerin, niin laitan siihen modernin penkin ja takajousituksen. Meluisa Velogatti ei ollut. Sähkömoottorin ääntä koppa vahvisti jonkin verran, vaikka suoraveto on hiljainen.
Ehkä tosiaan tämmöinen perinnemalli ei ole niin meluisa, kuin uudet. Pää on huomattavasti ulkona kaikukopasta ja rakennusmateriaali, vaneri, itsessään on huomattavasti vaimentavampaa kuin kuitukopat..
Tylppä nokka tekee myös samaa ja etupyörät nokan tasalla tukevat sivutuulivoimia parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllä sitä ennen osattiin.
Tuli mieleen että olisiko eturenkaiden optimipaikka sivutuulia silmälläpitäen tuulen patopisteen paikkeilla..eli kuirenkin hieman taaempana. Vai mikä se tuulivoimien keskipisteen nimi nyt sitten ikinä olikaan.
Tylppä nokka tekee myös samaa ja etupyörät nokan tasalla tukevat sivutuulivoimia parhaalla mahdollisella tavalla. Kyllä sitä ennen osattiin.
Tuli mieleen että olisiko eturenkaiden optimipaikka sivutuulia silmälläpitäen tuulen patopisteen paikkeilla..eli kuirenkin hieman taaempana. Vai mikä se tuulivoimien keskipisteen nimi nyt sitten ikinä olikaan.
Onko pystyvoimien paras paikka toisen akselin kohdalla, vai akselien välissä?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma