Fillarivelholle saapui loppuvuodesta sähköavusteisen Velomobiilin demomalliksi Katangan WAW (552)
Koriksi valittiin Kevlar-vahvisteinen versio ja taakse tuli ilmajousitus.
Koska WAWin kori koostuu kolmesta osasta on pyörän etu- ja takapää poistettavissa huollon ajaksi. Tämä mahdollistaa helpompien huoltotöiden ohella myös monipuoliset sähköistysvaihtoehdot.
Tähän malliin käytän kevyttä suoravetomoottoria, jota ohjaa Grinin Baserunner-kontrolleri ja CA3.
Kontrollerilla on mahdollista ottaa käyttöön ”simuloitu vapaaratas” jolloin kontrolleri syöttää vapaasti rullatessa moottorille juuri sen verran virtaa jotta vapaakytkimettömän moottorin vastus ”kumoutuu”.
Moottorijarrutuksen käyttöä odotan myös mielenkiinnolla. Pitkissä mäissä nopeudesta voi olla hyvinkin mielekästä lainata vähän energiaa tarvittaviin nousuihin ja opetella ajamaan jarruja säästäen.
Kerron tänne kilometrien karttuessa kokemuksistani sähköavusteisesta velomobiilistä käytännössä.
Erityisellä mielenkiinnolla odotan mäkien nousuja ilman hikoilua
Laitoin tähän aluksi kuvia siitä miten etupuomin säätö on toteutettu