Oletteko kiinnittäneet huomiota kivetyksiin kevyen liikenteen väylillä? Mieluiten niitä ei olisi tietysti ollenkaan pyöräilijöiden puolella (mikä pyörätien jatke onkaan...), mutta kivetys on paikoin erilainen jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden puolella, ja minun mielestäni jalankulkijoiden puolen kivetys on paljon mukavampi ylittää pyörällä kuin pyöräilijöiden puolen kivetys.
Jalankulkijoiden puolella on matala teräväreunainen kivi, ja pyöräilijöiden puolella korkeampi viistetty kivi. En ole mittanauhan kanssa käynyt asiaa varmistamassa, mutta paikoin viistetty kivi näyttää olevan niin paljon korkeampi, että asfalttia on autotien puolella pitänyt laskea rampiksi, jotta nettokorkeusero autotien ja kevyen liikenteen väylän välillä on sama jalankulkijoiden ja pyörien puolella. Ennen kiveä on siis pieni vallihauta, ja kiven jälkeen taas pieni pudotus.
Ylempänä jalankulkijoiden puoli ja alempana pyöräilijöiden puoli. Varmaan vielä hyvää hyvyyttään suunnittelija on tehnyt viisteen pyörille. Ylemmän yli rullaa välillä lähes huomaamatta ja alempi täräyttää renkaan ilmaan.
Mahtuisipa runkoon Schwalben Big Applet tms. renkaat