Lukkopolkimet asennettu!
Omista varastoista löytyi kaksipuoleiset polkimet, joista vasen modattiin TM Kampipajalla sorvissa sopivaksi.
Vanhat laakerikupit pois ja pesän isonnus millillä niin alkuperäisen kampiakselipolkimen neulalaakerit ja sopi paikalleen.
Sisäkoolien materiaaliksi valikoitui n. 4 vuotta sitten edellisestä työpaikasta pelastettu pyöräkuormaajan planeettapyörästön akseli, johon saatiin sentään porattua reikä karkaisusta huolimatta.
Akkulaturikin suvaitsi saapua, joten pääsin lataamaan pyörän mukana tulleet akut ja testaamaan kapasiteettia.
Eka akku sippasi 6km ajon jälkeen, mutta se johtui siitä että plusnavasta lähti johdot irti, kele.
Toinen akku kesti 21 kilometriä, josta arviolta 4 km pelkällä sähköllä 25km/h ja kolme vajaan kilsan mittaista 20m nousua.
On siis oletettavissa että akku kestää 15 km työmatkan jossa lopussa 4km matkalla 55 metriä nousua. Pitää vaan kuljettaa laturia mukana.