Heips. Olisko kovin vaikeaa rakentaa kuvan mukainen trainer?
Tuollainen on myytävänä Australiassa hintaan $1450.
Lisäsin viestissä näkyvän kuvan -jori
No ei ole vaikea, mutta tuossa mallikuvassa on neljä metriä ylimääräistä ketjua.
Tamperelaismalli on heti fiksumpi.
Ajatuksena minulla on, että trainerin voisi pakata helposti esim. parvekkeelle käyttöjen välillä.
Ketjun pituudesta olen samaa mieltä. Tuo on varmasti tarkoitettu jollekin todella venähtäneelle ihmiselle. Ja sitten muutenkin on turhan pitkä versio.
Mutta, kun ajelin talvella 98-00, totesin, että varmaan on kivempi sisätiloissa pyörittää, suihku on lähellä jne. Silloin hankin Volare Eliten sellaisen 28" takapyörään laitettavan jarruvehkeen ja tietenkin sopivan renkaan, ja olen sellaisella ajellut. Nyt ei vaan enää ole pystypyörää paitsi Brompton - se ei sovellu tuohon - siksi arvelin josko joku traineri...
Mitähän tuollainen "Tammervors"-malli maksaa ja mistä saa hankittua?
Saako siihen oikeat lukkopolkimet kiinni?
Jos on jarruvehje olemassa jo, eikö kannattas sen ympärille rakentaa traineri? Etuveto tietysti, ni tulee yksinkertasempi ja lyhemmät ketjut.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Eikö sitä jarrulaitetta pysty säätämään erikokoisille pyörille?
Vois käyttää bromptonilla ja vaikka trikellä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Moi! Minulla on samantyylinen kuin vilijamilla. Voipi hakea pois, jos kelpaa. Nelikantti runko ja kaupasta ostettu vastus. Autotallimalli. Penkkiä ei ole. Hämeenlinnassa.
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Tai Tori.fi -palvelusta treenipukki ja oma pyörä siihen kiinni. Joku muoviriepu tai vanha matto alle, jos hirvittää että sotkee paikat.
Esim. tommonen, saakos tohon nojakin kiinni:
Nojapyörätön kurvailija.
Sitä kumia lentää joka paikkaan ns. tangentin suuntaan, jos ei ole trainer-rengasta. Ja haluaako sitä kuluttaa "turhaan" voimansiirron osia, kun voisi kulutella halvempia osia trainerissä.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Niin, nykyaikaa taitaa olla, että joka hommaan pitäisi hankkia oma mööpeli. Jos vaikka ulkokumin ostaa halpakaupasta 20 eurolla, niin onhan sekin rahaa, mutta aika paljon vähemmän, kuin satasien treenari, joka kesän nukkuu jossain tilaa viemässä.
Tietty jos polkee elämää karkuun jatkuvasti, niin fillari kuluu. Toisaalta, eikös se kulu kesälläkin ajaessa. Osiahan valmistavat myyntiin asti, jos ne liiaksi kuluvat.
Imurihan on keksitty ja perinteisesti hätä keinot keksii.
Nojapyörätön kurvailija.
Nyt kun sähköpyöriä alkaa olla vähän kaikilla, olisi varmaan hyväksi, jos joku tekisi moottorinohjaimeen sellaisen magnetointimoodin, että sähköpyörän moottoria voisi käyttää sähköjarruna kuntopyöräkäytössä. Tuon tuottamaa sähköä voi sitten käyttää vaikka sähkötyökalujen lataamiseen, tai saman tien vaikka työntää verkkoon muiden kodinkoneiden, tai valaistuksen käytettäväksi. Periaatteessa kaikki tarvittava elektroniikka tuossa on jo valmiina, eikä tarvita muuta kuin hetki miettimistä ja vähän ohjelmointia. Ei näitä tietenkään bisnekseksi asti menisi kaupan, mutta niinhän se on, että parhaat asiat tehdään vapaaehtoisesti pelkästä ilosta ja halusta ilman rahan kiiltoa silmissä. Jotka tietää, ne tietää esimerkiksi sen, miten ylivoimainen juuri näillä periaattein tehty Linux on Windowsiin verrattuna. Muitakin vapaan koodin ohjelmia kehuisin, mutta menee kehut hukkaan, kun niitä ei kukaan tiedä, eikä osaa käyttää. Valtava määrä työtä on tehty pelkästä ilosta ja halusta ihmiskunnan hyväksi ohjelmistopiireissä. Respect!
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Sellainen sähköpolkupyörän moottori on jo keksitty ja käytössä. Se on Go SwissDrive. HP Velotechnik käytti sitä napamoottorina esim. trikeissa. Minulla on sellainen Scorpionissani. Alamäissä voi ladata akkuja, vaikka täkäläisillä alamäillä ei kovin suuria hyötyjä saa. Siinä on myös peruutusvaihde. Valitettavasti Go Swissdrive AG lopetti kyseisen moottorin valmistamisen muutama vuosi sitten.
Käyttäisin sitä mielelläni Volare Elitessä, mutta 20" pyörä ei vaan yltä jarrulle, mikä on n. 28 cm päässä keskiöstä. Tällainen söisi kyllä rengasta, mutta niitä vielä saa muutaman kympin hintaan.
Toki varmaan trainerin lyhentäminen ei ehkä olisi hurjan vaikeaa, mutta sitä en pysty tekemään. (huokaus!)