Panhard tangon (tai -narut) tuo kyllä tarvitsee. Kivaltahan tuo mainoksessa näyttää tuo sivulta toiselle keinuminen, mutta varmasti aikaa myöten ärsyttää, kun polkemistaajuus ja keinuntataajuus eivät ole keskenään vireessä. Panhardnarut ristiin istuimen taakse, niin se onkin ihan pätevä jousitussysteemi.
Keinumisen vaimennusta tuo tietenkin kaipaa, mutta en heti lähtisi keinuntaa kokonaan estämään. Jos tuolla sais tien kaltevuuden mukaan kenottavan penkin ongelmaan apua, varsinaisen vertikaalijouston lisäksi.
Eli alapään Panhard narut vähän löysälle.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Vai pitäiskö olla panhard vaimenninnaru? Alemman vihreän narun päät penkin alareunoihin ja naru kiertää 360˚ nuiden pystyputkien ympäri.
Ei oikein toimi pelkällä narulla, mutta jos siihen laittaa pätkän kumiköyttä väliin, siitä saisi mukavan, aseteltavan kallistuksen, tai vähän kumiköyttä löysäämällä itseasettuvan, mutta heilahtelemattoman. Alkaa kiinnostaa nähdä livenä. Vilijamiko tämän tekee?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei ku Teppohan on tekemässä tähän 3Fattiin kelluvaa penkin kiinnitystä, ni koitetaan ratkoa sen ongelmia jo valmiiksi
Mitä nöyrin kiitos tästä jo etukäteen, samat haasteet/ominaisuudet tulee olemaan (ainakin pääosin) mulla kuin tuossa videon kikottimessa. Ehkä jopa pahempina, kun ei tule mitään jäykkää apurunkoa penkin kiinnitykseen, kuten tuossa jo toteutetussa ja julkaistussa.
Sen verran tänään ehdin tämän projektin pariin, että sain kolvailtua rungon kasaan.
Tässä ollut pitempi tauko hitsailuissa, hetken otti ennen kuin alkoi taas sujumaan siedettävästi.
...jatkona tuohon edelliseen, että 4-pyöräisenä saavutettava 2-raiteisuus ei ole tässä tapauksessa mielestäni riittävä etu edellä mainitut miinukset huomioiden. Tässä vaiheessa kuvittelen, ettei tällä kikottimella tule lähdettyä tärinäraitapientareille ajelemaan (joilloin 2-raiteisuudesta olisi toki hyötyä), ja vaikka tulisikin niin läskieturengas pienellä paineella ei kauheasti pikku tärinöistä välitä. Talvikelissä kolmannen uran piirtäminen hankeen tuskin on sekään kynnyskysymys, kun paino pääosin kuitenkin taka-akselilla.
Piikit (alaputket) 25x25x1,5 mm ja poikkiputki 30x1,5 mm. Poikkiputki olisi saanut olla seinämältään paksumpi, ans kattoo miten kestää. Pieni pyöräkuorma edessä toivottavasti armahtaa...