Tässä oli alaohjaus alun perin? Entä jos sen ottaa takaisin käyttöön. Pystysuuntaisen nivelen ympäri kiertyvä ohjaustanko vie tietysti vähän enemmän tilaa kuin tankkiohjaus, mutta eikö se olisi helpoin ratkaisu?
Tällaisilla ristiin menevillä tangoilla välittää sitten ohjausliikkeen. Vai millainen ratkaisu tässä alun perin oli? En pikaisesti viestiketjua selailemalla löytänyt...
small-turning-circle-of.greenspeed-magnum-trike-1-786x640.jpg (61.1 KiB) Katsottu 6610 kertaa
Ääni minultakin tälle viimeiselle mallille.. Tuota minä olisin ehdottanut. Vähiten osia.. Vähiten niveliä kulumassa ja tuomassa välystä ja joustoa ja sitä kautta huteruutta ohjaukseen. Eiköhän tämä systeemi olekkin köytössä kinnereissä, joissa on tämä typpinen ohjaus.
Huomaa et joudut lisäämään noiden L - mallisten vipujen ja raidetangon väleihin varret estämään rqidetangon vääntymisen käännettäessä.
Joutassa oli alunperin suora ohjaus, jonka poistin ja rakensin siihen tillerin, kun suora on ihan hirvee ajaa.
Kyllä mua nyt eniten kiinnostaa toi videolla oleva malli. En halua kääntyvää ohjaustankoa katteen sisään.
Tässä oli alaohjaus alun perin? Entä jos sen ottaa takaisin käyttöön. Pystysuuntaisen nivelen ympäri kiertyvä ohjaustanko vie tietysti vähän enemmän tilaa kuin tankkiohjaus, mutta eikö se olisi helpoin ratkaisu?
Tällaisilla ristiin menevillä tangoilla välittää sitten ohjausliikkeen. Vai millainen ratkaisu tässä alun perin oli? En pikaisesti viestiketjua selailemalla löytänyt...
small-turning-circle-of.greenspeed-magnum-trike-1-786x640.jpg
Liitteet
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Kyllä mua nyt eniten kiinnostaa toi videolla oleva malli.
Tee sellainen, jos tuntuu parhaalta.
Huomioi kuitenkin, että tuo on vain asiasta ymmärtämätön pahvi-nuppineulamalli. Esimerkiksi olkapoikkeama on ihan pielessä. Enemmän rakentajalla on ollut intoa kuin ymmärrystä.
L-rautojen laakerointia ei tuossa ole ajateltu yhtään, eikä voimien kestoja. L-rauta on helposti solmussa, kun vähän tulee vastusta/iskuja ohjaukseen. Kanttiputkesta tehtynä, nivelpäillä ja koneistetulla laakeripesillä tuosta saa toimivan.
Ei siinä olkatapissa ole tilaa millekään lisäykselle. Siinä on tuon lokasuojan kiinnike. Mitään uutta hitsailemaan en lähde.
Onnistuuko pultata olkanivelen alapuolelle?
Lähteekö lokarit pois katteen myötä? Jos lähtee, niin yläpuolella olisi kätevä kohta kiinnittää tarvittava poikittainen varsi, pystärin stemmin kaltainen. Ja vaikka lokarit säilyisivät, niin saisiko ne kiinni samaan kohtaan jollain uudella kiinnityksellä?
Pitkikin käydä uudelleen kurkkaamassa se video missä oli nää L- varret. Yllättävän alkeellinen kötöstys tosiaan työn jäljen laadukkuuteen verrattuna. Laitteesta puuttui kaikki oikeesti toimivan ajoneuvon vaatimat ohjausgeometriat. Ihan en lähtisi varauksetta kopioimaan siitä laitteesta mitään.
Kuvista ei hahmotu tuo lokarin kiinnityksen tukevuuus, mutta mikäli ovat lujaa tekoa, niin eikös niihin saa hitsattua sisäänpäin osoittavan varren ohjaukselle..
Pitkikin käydä uudelleen kurkkaamassa se video missä oli nää L- varret. Yllättävän alkeellinen kötöstys tosiaan työn jäljen laadukkuuteen verrattuna. Laitteesta puuttui kaikki oikeesti toimivan ajoneuvon vaatimat ohjausgeometriat. Ihan en lähtisi varauksetta kopioimaan siitä laitteesta mitään.
Kuvista ei hahmotu tuo lokarin kiinnityksen tukevuuus, mutta mikäli ovat lujaa tekoa, niin eikös niihin saa hitsattua sisäänpäin osoittavan varren ohjaukselle..
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Saiskohan tuohon olkavarren sisälle menevään 6mm pulttiin lattaraudan tarpeeksi kovaa kiinni?
Pitäs ehkä tehdä olkavarren yläreunaan ura ja vastaavasti lattarautaan uloke, joka kiilautuis sitten kiristettäessä siihen uraan?
Liitteet
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)